۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۸۳۷۴۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

مصارف وقف باید همگام با پیشرفت جوامع بشری تغییر یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید همگام با پیشرفت جوامع بشری مصارف وقف را در جامعه تغییر دهد.
وقف
حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تاکید بر تغییر زمینه های مصرف موقوفات همگام با پیشرفتهای جوامع بشری افزود: با بهره گیری درست و متناسب با شرایط از موقوفات می توان اثرات مطلوب و مفید آن را در سطح جامعه مشاهده کرد.

وی مهمترین کارکرد وقف تأمین قسمتی از نیازهای دانشجویان و طلبه ها اعلام و خاطرنشان کرد: با صرف موقوفات در این زمینه های علمی می توان به توسعه علمی و اقتدار کشور اسلامی کمک کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تعداد کل موقوفات کشف شده استان تا سال جاری را 3 هزار و 900مورد عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد رقبات استان نیز تا کنون 30 هزار مورد است.

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه تاکنون تعداد دعاوی مطروحه در مراجع قضایی در خصوص موقوفات به 243 مورد رسیده است، ادامه داد: ایجاد ستاد احیاء اوقاف با مسؤولیت ائمه جماعت و شورای حفاظت از اراضی از عوامل مهم در کاهش دعاوی وقف هستند.

این مقام مسؤول وقف را عمل صالح و ذخیره اخروی برای هر انسانی دانست و خاطرنشان کرد: عمل وقف می‏تواند تبدیل به میراث جاویدان شده و با توجه به توسعه ‏ی پایدار اثرات مطلوب و مفید و طولانی مدت را به ارمغان آورد./936/پ202/ص
ارسال نظرات