۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۳۷۶۲

امام جمعه بجنورد از مهجوریت مساجد انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد ، از کمرنگ بودن حضور مردم و مهجوریت بعضی مساجد انتقاد کرد.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه که با حضور گسترده روزه داران بجنوردی در محل مصلای بزرگ امام خمینی( ره) این شهرستان برگزارشد، با تبریک فرارسیدن ماه میهمانی خدا، به عظمت و برکات این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: رمضان فرصت تقرب و کسب ناب انسانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تصریح این مطلب که روزه داری تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست به آداب درست روزه داری اشاره کرد و با تعبیر آن به ادبیات روزه خطاب به روزه داران توصیه کرد: باروزه داری آگاهانه و توأم با اخلاص حرمت این ماه عظیم را نگه دارید.

آیت الله مهمان نواز، در ادامه رعایت حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت ادبیات و فرهنگ اسلام عنوان کرد و با یاد آوری سوم ماه مبارک رمضان که به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده، تأکید کرد: همه به عنوان فردی، مسلمان باید حامیان اسلام و نظام الهی باشیم.

وی همچنین با اذعان براین مطلب که آنچه برای ملت ولایی و شهید پرور ما مهم است، مطرح بودن ابعاد دین مبین اسلام است ، برتقویت باورهای اسلامی و قرآنی به ویژه در شرایط حاضر و افزایش توطئه های ضد اسلامی دشمنان تأکید کرد و ایستادگی و مقابله با این دسیسه ها را ضروری خواند.

امام جمعه بجنورد، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته تکریم مساجد، تحکیم و تقویت مساجد را مهمترین راه سازنده در مقابله و استادگی در مقابل جنگ نرم دشمن برشمرد و از کمرنگ بودن حضورمردم و مهجوریت بعضی مساجد انتقاد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مساجد را تجلی گاه عبودیت و عبادت و محل استخراج بهترین منابع و ارزنده ترین مسائل آموزنده در فرهنگ اسلامی عنوان و تصریح کرد: بی توجهی به احیا و تقویت مساجد سبب می شود که زمینه برای حضور فرهنگ های ناهنجار و نامناسب در جامعه فراهم شود.

آیت الله مهمان نواز، با یادآوری نقش بنیادی مساجد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به نقش مسؤولان در تبیین این مهم و آبادانهی و عمران معنوی مساجد تأکید کرد و ازآنان خواست تا با حضور در مساجد و بهره مندی از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان الگوهای مناسبی برای اقشار ارائه دهند.

وی همچنین با یادآوری مناسبت های هفته به 29مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرفراز اشاره کرد و آن را روزی بزرگ و درخشان در تقویم این انقلاب شکوهمند برشمرد./966/پ203/ص
ارسال نظرات