۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۸۳۷۷۱
حجت الاسلام ذوعلم:

حضور گسترده و با برنامه حوزویان در مدارس،‌ سلامت تربیتی و اخلاقی دانش آموزان را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش، معیارهای جذب و گزینش مربیان و معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور را مطلوب خواند و با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق این معیارها در جذب معلمان، تعمیق و گسترش همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش را در خنثی سازی نقشه ها و توطئه های دشمنان مؤثر عنوان کرد.‌
حجت الاسلام علي ذوعلم


حجت الاسلام علی ذوعلم، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در کشور خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از مهم ترین و حساس ترین نهادهایی است که در تعلیم و تربیت کشور نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را امری ضروری خواند و تصریح کرد: بحمدلله اهتمام خوبی در دولت های بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در دولت نهم و دهم نسبت به آموزش و پرورش وجود داشته است.

حجت الاسلام ذوعلم بیان داشت:‌ وجود برخی از کاستی ها و زمینه هایی که منشا سوء استفاده دشمنان می شود،‌ امر جدیدی نیست و کم و بیش از قبل نیز وجود داشته است.

دبیر ستاد همکاری ها تاکید کرد: مجموعه هایی که در جهت تغییر و انحراف در تعلیم و تربیت تلاش می کنند، یکی از نقاط و اهداف اصلی شان،‌ آموزش و پرورش است و باید در این خصوص هوشیار بود.

حجت الاسلام ذوعلم تصریح کرد: بحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ها و بسترهای بسیار خوبی فراهم شد و احیا معاونت پرورشی آموزش و پرورش نقطه امیدی را ایجاد کرد و تا حدودی این انتظار برآورده شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نقشه ها و تلاش های دشمنان برای ایجاد شبهات و ترویج فرقه های خرافی و انحرافی در جامعه و مدارس، بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه های علمیه را در پاسخگویی به شبهات مهم ارزیابی و اضافه کرد: یکی از بسترهای مهمی که می تواند به ارتقا امر تربیت در آموزش و پرورش کمک کند،‌ استفاده از توانمندی و ظرفیت حوزه های علمیه است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با تشکیل ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه، این سامان ایجاد شده است و گزارش های امیدوار کننده ای از نتایج این تعاملات و همکاری های به گوش می رسد و حضور روحانیان بازخوردهای مثبت بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه، تعمیق و گسترش همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را ضروری خواند و تاکید کرد: ضروری است در عرصه های مختلف برای تعامل و تقویت همکاری های حوزه و آموزش و پرورش راهکارهای لازم اندیشیده شود و همکاری های این دو نهاد مهم گسترش یابد.

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به هشدارهای اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر برنامه های دشمنان برای نفوذ در مدارس و آموزش و پرورش ابراز داشت: تلاش ها و برنامه ریزی هایی که از سوی دشمنان برای تاثیرگذاری در نسل دانش آموز و مدارس کشور صورت می گیرد سازمان یافته است.

وی گفت: قشر مربیان، معلمان و دانش آموزان ما به دلیل جاذبه های عمیق باورها و ارزش های اسلامی و انقلابی، افرادی متعهد هستند و تا زمانی که این گونه باشد،‌ تلاش های دشمنان نخواهد توانست خللی در این راستا وارد کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: البته زمینه هایی که ممکن است با غفلت ما دشمنان از آن سوء استفاده کنند، باید مورد توجه و دقت قرار گیرد و نقشه های دشمنان را به خوبی شناخت و با آن به مقابله برخاست.

حجت الاسلام ذوعلم تصریح کرد: اگر تلاش ها و برنامه ریزی های ما در این عرصه با دقت،‌ هوشمندی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین با برنامه ریزی مناسب همراه و تداوم داشته باشد، تلاش ها و حربه های دشمنان به جایی نخواهد رسید؛ زیرا دانش آموزان،‌ مربیان و خانواده های ما کاملا هوشیار هستند.

وی با اشاره به حضور تشکل های بسیجی و فرهنگی در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت ها و توانمندی های حوزه های علمیه و مراکز وابسته به صورت سازمان یافته و هدفهمند بهره گرفته شود،‌ تمام تلاش ها و حربه های دشمنان نیز خنثی خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در این راستا حرکت ها و اقدامات بسیار خوبی در حوزه و آموزش و پرورش انجام شده است و ابلاغ سند راهبردی تحول آموزش و پرورش از سوی رییس جمهور نیز نویددهنده تحولات خوبی در این راستا است.

حجت الاسلام ذوعلم، با اشاره به دستاوردهای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ابراز داشت:‌در همکاری های دوجانبه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه ها و طرح های خوبی با نگاه کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلند مدت طراحی و تدوین شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که مصونیت اخلاقی و تربیتی دانش آموزان را تضمین می کند،‌ حضور گسترده تر و فعال طلاب،‌ فضلا و اندیشمندان حوزوی برای مدیریت مدارس است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاسیس مدارس وابسته به حوزه های علمیه را یکی از راهبردهای اساسی ستاد مشترک همکاری های حوزه و آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: برای اجرای این طرح، نیازمند بازنگری در ساختار تشکیلاتی،‌ بازتعریف و شفاف سازی شاخص ها و امضای تفاهم نامه های کلان بین مدیران ارشد حوزه و آموزش و پرورش هستیم.

وی ملاک های گزینش مربیان و معلمان را کافی توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق این معیارهای در گزینش و جذب معلمان ابراز داشت: خوشبختانه در دولت نهم، معیارها و شاخص های بسیار خوبی برای این امر مهم تهیه شده است که اگر در مرحله اجرا به صورت دقیق عملیاتی شود، ما در این حوزه مشکلی نخواهیم داشت. /924/ت302/ع



ارسال نظرات