۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۳۷۷۸
امام جمعه مرند:

اساسنامه دفاعی حزب الله لبنان، آرمان امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند گفت: اساسنامه دفاعی حزب الله لبنان اقتدا به آرمان امام راحل و پیروی از مقام معظم رهبری ‌است.
حزب الله لبنان
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت روز مقاومت اسلامی صورت گرفت، اظهار داشت: امروز جوانان برومند و پیروان امام حسین(ع) در لبنان افسانه شکست ناپذیری اسرائیل و صهیونیست ها را در هم شکسته‌اند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی که نژاد پرست، دنیا طلب و سلطه جو است، امروز در مقابل گروهی قرار گرفته که اساسنامه دفاعی آنها اقتدا به آرمان سید حسن نصرالله، آرمان های امام و پیروی از رهبر معظم انقلاب و انتظار فرج منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام نعمت زاده بر حمایت جدی و عملی دنیای اسلام از مبارزان فلسطین و لبنان تاکید کرد و گفت: اسرائیل غاصب با آن همه ادعای پوشالی در 33 روز تجاوز خود نتوانست به هیچ یک از اهداف پلید خود نائل شود و چون خود را در موضع ضعف و آماج اعتراض وجدان های آگاه در سراسر دنیا دیده به فکر برقراری آتش بس افتاد.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در باز پس گیری آزادگان لبنانی گفت: امروز همه مسلمانان جهان از این پیروزی احساس غرور می‌کنند چرا که در این مبادله عزت اسلامی بار دیگر در جهان اعاده شد.

حجت الاسلام نعمت زاده به تفرقه افکنی و تلاش مذموم برخی دشمنان جهان تشیع در کوچک نمائی این موفقیت اشاره و خاطر‌نشان کرد: این افراد ساده لوح و مغرض اگر خوب بیندیشند متوجه خواهند شد که موجودیت اسلام واقعی در جهان مرهون تلاش این فرزندان تشیع است.

وی پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه را موجب تحولات عمیق در خاورمیانه دانست و گفت: این پیروزی سبب تزلزل پایه‌های اسرائیل و زمینه ساز آزادی قدس شریف بوده است.

امام جمعه مرند از سکوت ننگین سران برخی کشورهای اسلامی در بی تفاوتی نسبت به مظلومان عراق، فلسطین و لبنان انتقاد کرد و گفت: این کشورها با سکوتشان بنزین به ماشین جنگی اسرائیل ریخته و روی خودشان را که سیاه بود، سیاه‌تر می کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات