۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۳۸۳۴

اعلام ویژه برنامه‌های ماه رمضان در کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا - بیش از هشتاد ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.
ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز ب نقل از روابط عمومی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، هادی نیا اظهار داشت: به مناسبت این ماه مهمانی خدا و ماه بهار قرآن بیش از 80 طرح و برنامه فرهنگی و قرآنی از سوی این دبیرخانه و کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت پوشش برگزار می شود.

وی گفت: به مناسبت این ماه رحمت و مغفرت، 25 محفل انس با قرآن با حمایت دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از سوی کانون های مساجد استان برگزار می شود و در این محافل قرآنی و معنوی با اجرای برنامه توسط قاریان و حافظان قرآن کریم، اساتید و سخنرانان به تبیین معارف و حکمت های قرآن می پردازند.

مسوول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به برگزاری محفل انس با قرآن در یکی از مساجد بزرگ تبریز از سوی این دبیرخانه خبر داد و گفت: این مراسم با شرکت اعضای علاقه مند سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شده و اجرای برنامه قرآنی قاریان برجسته بین المللی و کشوری، سخنرانی شخصیت های برجسته استان، برگزاری مسابقه قرآنی، اجرای نمادین طرح تفسیر کوتاه و تجلیل از چهره های قرآنی جزو برنامه های این مراسم است.

وی اجرای طرح سفره کریمانه و احسان افطاری، برگزاری مسابقات قرآنی و تجلیل از چهره های قرآنی را جزو برنامه های این 25 محفل قرآنی دانست و گفت: مرحله استانی جشنواره های شعر و قطعات ادبی و داستان نویسی و نیز فیلم کوتاه، تئاتر و نمایشنامه نویسی نیز در موضوعات مهدویت، نماز و جوانان، قرآن و جوانان، قصص قرآنی، سیره علوی و رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان شروع شده و آثار آن جمع آوری می شود.

هادی نیا اجرای طرح تفسیر کوتاه در بیست باب مراکز خانه های نور و کانون های فرهنگی هنری و قرآنی از دیگر برنامه های شاخص دانست و گفت: در این طرح در سی روز ماه مبارک رمضان، تفسیر جزء اول قرآن کریم در قالب سی جلسه آموزشی به عموم علاقه مندان آموزش داده می شود و در پایان شرکت کنندگان در آزمون شرکت کرده و نفرات برتر به مسابقه مرحله استانی راه پیدا می کنند.

به گفته وی همزمان با این ماه پرفیض در سه باب از مساجد دارای کانون فرهنگی هنری با حمایت و همکاری دبیرخانه کانون های مساجد استان، یادواره شهدا برگزار می شود.

مسوول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در ماه بهار قرآن، طرح های تلاوت نور و تفسیر قرآن کریم در مساجد شکوه و انسجام بیشتری پیدا می کنند؛ تصریح کرد: علاوه بر این که در بیش از 650 مسجد طرح تلاوت نور و 280 مسجد طرح تفسیر قرآن کریم اجرا می شود، در طول رمضان نیز حدود 50 مسجد مجری این طرح ها شناسایی شده و قرآن کریم و تفسیر همراه به این مساجد اهدا می شود.

وی اجرای طرح 1444 را از دیگر طرح های اجرا شده در کانون های مساجد در قالب 50 کلاس دانست و گفت: تاثیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های قرآنی مساجد به ویژه در این ماه پربرکت مشهود و ملموس است.

وی افزود: ده ها طرح و برنامه‌های دیگر از سوی دویست باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان از جمله برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات قرآنی، مسابقات کتابخوانی،تهیه و توزیع ویژه نامه و جزوات ویژه برنامه های شب های احیا برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات