۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۸۳۸۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مهمترین راه مقابله با انحراف ها تقویت بصیرت دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، تضعیف مبانی دینی و بی هویتی را اهداف اصلی دشمن در ترویج عرفان های انحرافی دانست و تصریح کرد: امروز مهمترین راه مقابله با این انحراف ها تقویت بصیرت دینی در جوانان است.
بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه و دانشگاه،  امروز در جلسه گفتمان دینی که با موضوع عرفان ها و نحله های انحرافی در این شهرستان برگزار شد، گفت:  یکی از مشکلات پیش روی امروز جوانان وجود انحراف ها در جامعه است و شناخت این انحرافات و راه گریز از آنان نیازی ضروری محسوب می شود.

وی به تعریف عرفان های انحرافی پرداخت و با اشاره به این‌که جوانان ما باید به مسائل روزآگاهی داشته باشند، افزود: عرفان یعنی شناخت و نحله یعنی گروه و شاخه و برای شناخت گروه های انحرافی ابتدا باید ویژگی های اصلی راه درست را دانست و با آسیب های گروه های منحرف آشنا شد.

حجت الاسلام آقاجانی تصریح کرد: عرفان در مفاهیم شیعی به معنای معرفه الی الله و قربه الی الله بوده است و راه های شناخت آن عقل آدمی، تهذیب نفس و وحی به شمار می رود که در قرآن مجید 57 مرتبه از عقل و مشتقات آن استفاده شده است و انسان باید در شناخت دین، عقل خودرا بکار اندازد.

وی اظهارداشت: نفس انسان همچون اسب سرکشی است که اگر افسارش را در دست نگیریم انسان را به پرتگاه های خطرناک خواهد انداخت و انسان با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت می تواند خودش را به سر منزل مقصود برساند.

حجت الاسلام آقاجانی تضعیف مبانی دینی و بی هویتی را اهداف اصلی دشمن در ترویج عرفان های انحرافی دانست و تصریح کرد: امروز مهمترین راه مقابله با این انحراف ها تقویت بصیرت دینی در جوانان است.

این استاد حوزه و دانشگاه، وظیفه مبلغان دینی در مقابله با عرفان های انحرافی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مبلغان باید در ماه مبارک رمضان در فضایی مناسب به سؤوالات و شبهات جوانان و نوجوانان در این خصوص پاسخ دهند.

وی هدف از برگزاری این گفتمان را ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان ذکر کرد و افزود: برگزاری این‌چنین گفتمان‌هایی به جوانان فرصت می‌دهد تا در فضایی مناسب به دور از دغدغه و بدون ترس و دلهره سووالات خود را مطرح و شبهات خود را رفع کنند که به طور حتم بخشی از بار روحی جوان تخلیه خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: آینده از آن کسانی است که بتوانند از فرصت جوانی حداکثر بهره برداری را در جهت کسب علم ودانش وتقوی داشته باشند./950/پ202/ص
ارسال نظرات