۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۸۳۸۵۱
دادستان ساری:

عدم پذیرش ولایت و رهبری موجب پوچی و تباهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دادستان مرکز استان مازندران عدم ولایت مداری را موجب پوچی و تباهی دانست و گفت: ولایتمداری این نیست که تنها وقتی ولی امر رهنمودی مطابق با نظر ما اعلام کرد اطاعت کنیم؛ بلکه ولایتمداری یعنی این‌که رهنمودها و فرامین ایشان را بی چون و چرا و حتی اگر صد در صد مخالف نظر ما بود عمل کنیم.
دادستان ساري
حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مرکز استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار‌ با تاکید بر این‌که تجلی قدرت الهی اخلاص، ایمان، عشق، ایثار ولایت مداری و حرکت در مدار ولایت از دستاوردهای دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: زیربنای فکری دفاع مقدس عاشورا بوده و رزمندگان با شناخت کامل از جهاد حق علیه باطل در این نبرد شرکت کردند.

دادستان مرکز استان مازندران، شهادت را نتیجه شناخت و بصیرت صحیح عنوان کرد و افزود: شهادت، شناختی است که از مسیر عقل گذشته و با نور ایمان بر شاخسار قلب شهدا که دلدادگان واقعی هستند نشسته است.

وی تصریح کرد: اگر شهادت امری قدسی است برای آن است که شهید با شناختی کامل از حق و باطل جان خود را در مسیر فرهنگ انتظار می گذارد و شهادت ابتدای آشنایی و پایان جدایی ها و حدیث حیثیت بشر خاکی است.

حجت الاسلام جعفری با بیان این‌که شهادت در مسیر یافتن حق محقق می شود، اظهار داشت: زمانی که قبله، خدا باشد مسیر انتظار قابلیتی در حد شهادت به وجود می آورد و شهیدان رفتند تا زندگی در مرگ سرخ را برای ما ترسیم کنند.

وی گفت: شهید کتیبه نیست که به تاریخ سپرده شود و قصه نیست که برای کودکانمان بخوانیم تا خوابشان ببرد اگر هم قصه باشد، قصه دل دادگانی است برای بیداری، برای برخاستن و حرکت کردن، قصه ولایتمداری است.

 دادستان مرکز استان مازندران با اشاره به این‌که پیام شهدا دفاع از ولایت است، گفت: عدم ولایت مداری موجب پوچی می شود و ولایتمداری این نیست که تنها وقتی ولی امر رهنمودی مطابق با نظر ما اعلام کرد اطاعت کنیم؛ بلکه  ولایتمداری یعنی این‌که رهنمودها و فرامین ایشان را بی چون و چرا و حتی اگر صد در صد مخالف نظر ما بود عمل کنیم.

وی گفت: پیام شهدا، دفاع از ارزش های اسلامی، انقلابی، ولایت مداری و پذیرش کسانی است که دل در گرو جاری شدن فرامین الهی دارند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: دشمن آمده بود که بماند اما نتوانست و رزمندگان با عشق به ولایت، دشمن را بیرون راندند و در هشت سال دفاع مقدس فقط سرزمین آزاد نشد بلکه آنچه به پیروزی ارزش داد، جاری شدن احکام الهی بود که متعاقب آن تغییر معادلات جهان بود که منجر به آغاز روندی شد که به فروپاشی اندیشه های ظلمانی و مادی منتهی گشت.

وی ادامه داد: چون فطرت انسان ها پاک است، همه آزدگان دنیا حقانیت رزمندگان مخلص خدا را درک کردند وگرنه آمریکا هم در هیروشیما پیروز شد اما حتی ملت آمریکا خودشان هنوز که هنوز است شرمنده این پیروزی و در مقابل مردم دنیا خجالت زده اند./950/ت302/ص
ارسال نظرات