۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۸۳۸۷۶
مسؤول موسسه مسجد:

طراحی فرهنگی نادرست ذائقه معنویت‌گرای مردم را تغییر می‌دهد

خبرگزاری رساـ مسئول موسسه مسجد، گفت: برنامه ریزی های فرهنگی در ماه رمضان باید با محوریت مساجد باشد.
مسجد


حجت الاسلام تقی قرائتی مسئول موسسه مسجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است و مکان میهمانی هم مساجد است.

وی با انتقاد از مراکزی که برنامه ریزی های جشن رمضان خود را در مکان های دیگر انجام می دهند، گفت: متاسفانه دیده می شود برخی مراکز فرهنگی مانند شهرداری تهران با طراحی جشن از اذان تا اذان، مبلغ فرهنگ دیگری شده اند که نتیجه‌اش جدا شدن مردم از مساجد است.

مسؤول موسسه مسجد با تاکید بر برنامه ریزی معنوی با محوریت مسجد در ماه رمضان، بیان داشت: برنامه ریزی های فرهنگی نباید به گونه ای باشد که مردم در ماه عبادت جذب تلویزیون، سینما و ورزشگاه ها شوند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم ایران دین خواه و معنویت گرا هستند و نباید با طراحی های فرهنگی نادرست، ذائقه مردم را تغییر داد.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: تصویر میهمانی خداوند در مسجد بودن است و در سیره پیامبر اکرم(ص) می خوانیم که دهه آخر ماه رمضان را از مسجد بیرون نمی آمدند و معتکف بودند.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از شیوع برخی رسوم غلط در شب قدر گفت: احیای شب قدر باید در مساجد که دارای روح معنوی و فضیلت است انجام شود و کشاندن این مراسم به منازل پسندیده نیست.

وی در ادامه بر نقش مبلغان در ترویج دین تاکید کرد و گفت: روحانیت ادامه دهنده مسیر انبیاء (ص) است از این رو  باید در کنار مردم باشد و با راهنمایی چهره به چهره به هدایت گری بپردازد.

مسؤول موسسه مسجد در پایان به همه توصیه کرد تا با استفاده صحیح از وقت در ماه رمضان به عبادت و نیایش با معبود بپردازند و سعی کنند نمازهای یومیه را در مسجد به جای آوردند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات