۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۸۳۹۱۱

ویژه برنامه های قرآنی ارشاد سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه های قرآنی این اداره کل به مناست ماه مبارک رمضان را در استان تشریح کرد .
ویژه برنامه های قرآنی ارشاد سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان اعلام شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: به منظور تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف دینی و ترویج فضایل اخلاقی، این اداره کل اقدام به برگزاری جلسات ختم قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد استان کرده است .

وی، افزود: برگزاری این جلسات قرآنی در تمامی شهرستانها توسط ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی سراسر استان انجام می شود.

برشان، با اعلام اینکه، کرسی تفسیر قرآن با موضوع امامت در قرآن توسط آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زاهدان برگزار می شود، گفت: این جلسات هر شب، ساعت 21 و 45 دقیقه در محل مسجد حسینی شهرستان زاهدان در حال برگزاری است .

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان، بیان کرد: جلسات در بهار قرآن با نوای قرآن نیز در محل سرای قرآن و نهج البلاغه شهرستان زاهدان هر شب پذیرای عاشقان قرآن است .

وی، همچنین با اشاره به اینکه، در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در شهرهای استان برگزار می شود، عنوان کرد: علاوه بر این جلسات، مسابقات قرآن شامل ترتیل، تجوید و حفظ قرآن در نیمه دوم این ماه در شهرستان نیکشهر آغاز به کار خواهد کرد.

برشان، ادامه داد: شب شعر رمضان در شهرستان زهک نیز به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: گردهمایی قاریان قرآنی میرجاوه از دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان است و در شهرستان چابهار نیز با همت اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان محفل انس با قرآن به مدت 30 شب، ادامه خواهد یافت و در پایان به قاریان ممتاز جوایز نفیسی اهدائ خواهد شد ./940/پ202/ص
ارسال نظرات