۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۳۹۳۷
مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

همراهی با قافله فرهنگ دفاع مقدس نباید برای رفع تکلیف باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان یکی از حقایق مهم دوران دفاع مقدس را نگاه تکلیف‌مدارانه به جنگ عنوان کرد و گفت: رزمندگان ‌با انگیزه ادای تکلیف در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، رسول جلائی، مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، امروز در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع مدیران و نمایندگان دستگاه‌های نظامی و اداری استان، یکی از حقایق مهم دوران دفاع مقدس را نگاه تکلیف‌مدارانه به جنگ عنوان کرد و گفت: حضور رزمندگان در جبهه‌ها با انگیزه‌های دینمدارانه بود؛ از این رو آنان با ادای تکلیف در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس می‌توان مانند هر مناسبت دیگری فعالیت عادی خود را داشت و به نوعی رفع تکلیف کرد؛ اما از آنجا که در حوزه دفاع مقدس اعتقادهای متعالی ما تجلی پیدا می‌کند، بنابراین برنامه‌ها و فعالیت‌ها را باید با انگیزه بالاتری انجام دهیم.

جلائی با اشاره به این‌که در هفته دفاع مقدس نمی‌خواهیم کارهای نمادین انجام دهیم، تصریح کرد: با تجربه‌های خوبی که‌ پس از سال‌ها تلاش و فعالیت به دست آمده، نباید کارهای تکراری و بی‌اثر انجام داد.

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان این که باید دقت شود اگر بودجه‌ای از بیت‌المال خرج شده و کاری صورت می‌گیرد، آن کار و فعالیت در جامعه اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: به دنبال کاری باید برویم که بر زمین مانده و انجام نشده است و از موازی‌کاری و فعالیت‌های تکراری پرهیز شود.

دبیر ستاد بزرگداشت سی‌امین سالگرد هفته دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس نمی‌خواهیم تنها به گذشته اکتفا کنیم بلکه باید خطوط آینده را ترسیم کرده و فرهنگ دفاع مقدس را به یک جریان و فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

جلائی تصریح کرد: نباید با نگاه رفع تکلیف از همراهی با قافله فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های متعالی ایثارگران جا ماند./950/پ202/س
ارسال نظرات