۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۸۳۹۴۸
استاد حوزه علمیه رامهرمز:

ماه رمضان ماه تجلی خوبی‌ها و افزایش دانایی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رامهرمز گفت: رمضان و قرآن مکمل یکدیگرند که برای هدایت بشر نازل شده‌اند، و هر دو زمینه‌ساز خودسازی و تطهیر باطن افراد هستند.
قرآن کريم
حجت‌الاسلام سیدنجم‌الدین طباطبایی، استاد حوزه علمیه رامهرمز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: رمضان و قرآن مکمل یکدیگرند که برای هدایت بشر نازل شده‌ است؛ از ‌این رو قرائت قرآن در ‌شب قدر دارای اهمیت خاصی است.

پژوهشگر عرصه قرآنی افزود: رمضان و قرآن از راه‌های باطن‌سازی افراد هستند، با این تفاوت که ماه رمضان سی روز است و قرآن همیشگی است، امام علی(ع) در حدیثی فرموده‌اند «هرکس قرآن بخواند یکی از نادانی‌های او کاسته و بر دانایی او افزوده می‌شود»، به همین دلیل در آیه 19 سوره مبارکه «فاطر» آمده است، «وَمَا یَسْتَوِی الْأَعْمَى وَالْبَصِیرُ»، «و نابینا و بینا یکسان نیستند».

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: قرائت قرآن، زنگار دل و گناهان را از بین می‌برد؛ درک قرائت قرآن برای برخی افراد فراتر از دیگران است و همین سبب می‌شود که افراد به اهمیت آن واقف باشند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: هر چیزی بهاری دارد و ماه رمضان بهار قرآن است؛ در بهار، زیباترین حالات فردی نمایان می‌شود؛ قرآن در شب لیله‌القدر نازل شد یعنی در مکان و زمان خاص خود به وقوع پیوسته است.

وی افزود: این ماه، ماه ضیافت است و دعوت‌کننده نیز خداوند است. پس باید با بهترین کلام، خدا ‌را عبادت کرد و بهترین برکت و رضوان ماه رمضان، قرآن است.

حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: رضوان خداوند در قرآن نهفته است، قرآن خواندن در ماه مبارک از برکت خاصی برخوردار است، بنابر این رمضان تجلی تمامی خوبی‌ها به خصوص قرآن است. /945/پ202/س

ارسال نظرات