۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۸۳۹۷۱
مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت:

ادعیه ماه رمضان درصدد تشدید باورهای مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت گفت: دعاهای فراوان ماه رمضان مانند دعای افتتاح و دعاهای بعد از نماز دارای درون مایه های مهدوی است.
دعا


حجت الاسلام محسن رضایی آدریانی، مدیرگروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ماه رمضان از ماه هایی است که دارای جلالت خاصی است و باید قدر لحظه لحظه ان را بدانیم.

وی یکی از ابعاد ماه رمضان را پیوند آن با مهدویت عنوان کرد و گفت: دعاهای فراوان ماه رمضان مانند دعای افتتاح و دعاهای بعد از نماز دارای درون مایه‌های مهدوی است.

مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت بیان داشت: اصلاح جامعه مسلمانان، رفع غربت از تمامی مسافران، شفای تمام مریضان در زمان فرج محقق خواهد شد که می توانیم بگوئیم این دعا بیشترین پیوند را با حضرت مهدی(عج) دارد.

وی اظهار داشت: در دعای ابوحمزه ثمالی، ادعیه روزانه و دعای بعد از نماز در ماه رمضان مکرر از خداوند می خواهیم که زیارت خانه خود را قسمت ما کند و ما بتوانیم هر سال حج خانه خدا را به جای بیاوریم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از بزرگترین جلوه های حج، امامت است و در زمان ائمه(ع) بخشی از اعمال حج، تجدید پیمان شیعیان با ائمه و زیارت ایشان بوده است.

وی عنوان کرد: در روایات نقل شده که شرط اتمام حج زیارت امام(ع) است، بنا براین می توانیم بگوئیم این دعاها درصدد تشدید باورهای مهدوی ما است.

حجت الاسلام رضایی گفت: فرازهای ادعیه ماه رمضان ما را به پیوند بیشتر با امام زمان خویش آگاه می سازد و ما باید رابطه خویش را با امام زمان خویش بیشتر کنیم. /909/پ202/ع


ارسال نظرات