۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۳۹۷۳

گردهمایی روحانیان طرح هجرت جلفا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، گردهمایی روحانیان طرح هجرت و مستقر شهرستان مرزی جلفا برگزار شد.
گردهمايي روحانيون
به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در جلفا، حجت الاسلام حسینی خورنژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی جلفا، امروز در گردهمایی روحانیان طرح هجرت و مستقر این شهرستان مرزی اظهار داشت: روحانیان طرح هجرت افزون بر وظایف ذاتی خود در امر تبلیغ، پل ارتباطی روستائیان با مسؤولان هستند.

وی خاطر نشان کرد: روحانیان مستقر و طرح هجرت بایستی با انعکاس مشکلات مردم، نسبت به گرایش مردم روستا به روحانیان و مبلغان اقدامات اساسی و بنیادی انجام دهند.

حجت الاسلام خورنژاد با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان جلفا گفت: این شهر به دلیل هم مرزی با چند کشور همسایه و واقع شدن در منطقه آزاد ارس، بهتریت موقعیت را برای تبلیغ و ترویج مبانی ارزشمند دینی داراست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی جلفا با تأکید بر تعامل روحانیان با اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان خاطر‌نشان کرد: مخاطب‌شناسی و زمان‌‌شناسی دو اصل مهم در تبلیغ محسوب می شود، اما باید در نظر داشت که هیچ‌گاه نباید تبلیغ به صورت آمرانه صورت گیرد.

وی بهترین نوع تبیین ارزش‌های دینی را تبلیغ عمل‌گرا دانست و گفت: مردم روحانیان را نماد دین می‌دانند، هرگونه رفتار و منش این قشر به حساب اسلام نوشته می‌شود، از این رو روحانیت بایستی همواره در جهت تهذیب نفس حرکت کند.

حجت الاسلام حسینی خورنژاد ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبیین دیدگاه‌های قرآنی در منابر و جلسات وعظ و خطابه عنوان کرد و از روحانیان خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب نهایت استفاده را از این ظرفیت عظیم معنوی داشته باشند.

گفتنی است، در ادامه این گردهمایی، روحانیان طرح هجرت به طرح مشکلات مناطق تبلیغی خود پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات