۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۴۰۶۱
استاد حوزه علمیه:

تعظیم ماه رمضان بهترین تبلیغ عملی برای فرزندان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس اخلاق و تربیت اسلامی گفت: بزرگ انگاشتن رمضان و برنامه ریزی درست برای استفاده معنوی از آن، نقش وافری در تربیت فرزندان دارد.
جلسه قرآن با نوجوانان ، آموزش قرآن


حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری، کارشناس اخلاق و تربیت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: از مهمترین ویژگی های ماه مبارک رمضان، نزول قرآن است که ثواب زیاد تلاوت قرآن در این ماه گویا بخاطر همین امر است.

وی بیان داشت: در ماه های دیگر تا این اندازه شرایط برای دریافت پیام قرآن آماده نیست، اما به برکت ماه رمضان، زمینه ارتباط با خداوند و آمادگی دریافت معارف قرآنی بیشتر است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: رمضان فرصت فوق العاده ای برای خودسازی است و اولیاء الهی رمضان را به عنوان آغاز سال سلوکی خود برمی گزیدند.

وی بیان داشت: همه ما در این سفره الهی متنعم می شوییم اما اگر کسی خود را بیشتر در معرض رحمت الهی قرار دهد، می تواند استفاده های بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در دهه آخر ماه رمضان، بستر خود را جمع می کردند و در مسجد به عبادت می پرداختند و این باید برای ما درس باشد.

کارشناس تربیت اسلامی در ادامه این گفت و گو به لزوم کار تربیتی در روزدار کردن فرزندان اشاره کرد و گفت: تقیید والدین به ماه رمضان وبزرگ انگاشتن آن و برنامه ریزی درست برای استفاده معنوی از عوامل موثر تربیتی است.

وی ادامه داد: عظمت ماه رمضان را خداوند در قرآن و پیامبر و امامان(ع) در روایات به رخ کشیده اند و ما باید به گونه ای عمل کینم که این ماه با باقی ماه ها تفاوت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: تعظیم ماه رمضان بهترین تبلیغ عملی برای فرزندان است.

وی ادامه داد: در خانواده های مذهبی نوجوانان از سرکنجکاوی دوست دارند روزه بگیرند که در روایات هم به این مساله اشاره شده که تا زمانی که در طول روز قدرت دارند، روزه را ادامه دهند.

کارشناس امور دینی بیان داشت: تشویق های زبانی و عملی در روحیه نوجوانان بسیار تاثیرگذار است و والدین می توانند با جایزه دادن، خاطرات معنوی کودکان خود را پایدار کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات