۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۸۴۰۶۸
آیت الله شبستری:

ویژه برنامه‌های مذهبی نیازمند نوآوری و خلاقیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تأکید بر جذب جوانان به مساجد گفت: نوآوری و خلاقیت در برگزاری ویژه برنامه های مذهبی و عقیدتی ضرورتی انکارناپذیر است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هم اندیشی، سیاست گذاری و برنامه ریزی نمازهای جمعه، شب های قدر، راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر و بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله مدنی امروز در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه اسلام دین وحدت، همبستگی و یگانگی است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت تقویت وحدت مسلمانان در اجتماعات عظیم دینی است.

وی با تشریح فلسفه اجتماعی وحدت اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: حضور پرشور مردم در نمازهای جمعه، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر تجلی وحدت کلمه میان امت اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: در شرایطی که رژیم غاصب صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری گستاخانه سخن از تجاوز و تهدید به زبان می‌آورد، راهپیمایی روز قدس پاسخ کوبنده‌ای به یاوه‌گویی غاصبان قدس خواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ابتکار امام(‌ره) برای نامگذاری جمعه آخرماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد، این روز تجلی وحدت مسلمانان جهان است که درآن مسلمانان سراسر دنیا در لبیک به ندای امام خمینی(ره) علیه جنایات رژیم صهیونیستی و به حمایت از ملت مظلوم فلسطین راهپمیایی می‌کنند.

آیت الله شبستری گفت: مردم مسلمان تبریز که در تمامی حرکت‌های سیاسی و اجتماعی پیشگام هستند در بزرگداشت روز جهانی قدس هم با حضور گسترده خود پیشتاز این حرکت خواهند بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جذب جوانان به مساجد و برنامه‌های معنوی اظهار داشت: بایستی از فرصت به وجود آمده در ماه رمضان، برای جذب آن عده از افرادی که در طول سال توفیق حضور در ویژه برنامه های مذهبی ندارند، استفاده کرد.

وی با تأکید بر اقدامات هدفمند و کارشناسی شده برای جذب جوانان به مساجد گفت: نوآوری و خلاقیت در برگزاری ویژه برنامه های مذهبی و عقیدتی ضرورتی انکارناپذیر است.

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی رد سخناین به تشریح جزئیات برنامه و مناسبت های ایام ماه مبارک رمضان و بزرگداشت سالگرد شهید محراب آیت الله مدنی پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات