۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۴۰۸۰
امام جمعه بناب:

مبلغان دینی باید آیینه تمام نمای ارزش‌های انسانی باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با تأکید بر این که مادی‌گرایی با مسأله تبلیغ دینی منافات دارد، خاطر‌نشان کرد: روحانیت باید آیینه تمام نمای انسانیت باشد و ارزش‌های انسانی را نیز به دیگران انتقال دهد.
طلاب حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع طلاب، روحانیان و مبلغان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: روحانیان اهتمام بیشتری برای ترویج مبانی دین داشته باشد، به ویژه این‌که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است.

وی اخلاص در امر تبلیغ را یکی از مهم‌ترین اصول تأثیرگذاری در مخاطبان دانست و افزود: باید سعی کنیم که بنده‌ای الهی باشیم و با توکل به خداوند در ترقیب قلوب مؤمنان به منبع لایزال امید و ایمان بکوشیم.

حجت الاسلام بنابی با تأکید بر این که مادی‌گرایی با مسأله تبلیغ دین منافات دارد، خاطر‌نشان کرد: روحانیت باید آیینه تمام نمای انسانیت باشد و این ارزش‌ها را نیز به دیگران انتقال دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که ماه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی‌ها و انعکاس فضایل انسانی در مؤمنان است، گفت: روحانیت بایستی از لحظات معنوی این ماه مبارک نهایت استفاده را برای دعوت عموم مردم به فضائل اخلاقی داشته باشند.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی بناب در سخنانی از اعزام بیش از هشتاد مبلغ و روحانی به نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام رسول یگانه افزود: امسال نسبت به سال گذشته افزایش ده درصدی در اعزام مبلغ از قم داشتیم و در تمامی روستاهای دورافتاده شهرستان بناب روحانی مستقر شده و به تبلیغ دینی و اقامه نماز مشغول‌اند.

وی حضور روحانیان و روشنگری در مورد مسائل دینی را در راستای تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی مردم به ویژه جوانان بسیار مؤثر و ارزنده ارزیابی کرد و خواستار توجه و همدلی مردم و دلسوزی و تلاش صادقانه مبلغان در این عرصه شد./935/پ202/س
ارسال نظرات