۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۸۴۰۹۴
پژوهشگر علوم دینی:

استقامت عنصر حیاتی برای انقلاب‌های نوپا است

خبرگزاری رسا ـ عضو موسسه روایت سیره شهدا گفت: استقامت عاشورایی آزادگان همایشی از ولایت مداری و درسی جاودان برای ملت ما است.
آزادگان


حجت الاسلام محمد مهدی ربانی، عضو موسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: عنصر حیاتی برای انقلاب های نوپا استقامت است و استقامت نیاز به الگو دارد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس هشت ساله شکل خاصی از استقامت بود که روح تعاون، همکاری و فداکاری را در تمام امت اسلامی ایران ایجاد کرد.

دانش آموخته حوزه علمیه قم بیان داشت: آزادگان جلوه دیگری از صبر و بردباری مقدس در نظام ما بودند که همایشی از استقامت را برای نشان دادن ولایت مداری خود برپا کردند و بزرگترین خدمت خود را به نظام اسلامی در شکل استقامت عاشورایی نشان دادند.

وی گفت: امپریالیسم جهانی درصدد بود تا روحیه آزادگان و در نتیجه صلابت نظام اسلامی را بشکند اما آزادگان با بصیرت و اسقامت مشت محکمی بر دهان بدخواهان زدند.

محقق علوم اسلامی، با اشاره به اینکه آزادگان تحت تاثیر معلمان معنوی بودند، ادامه داد: حجت الاسلام ابوترابی، شهید تندگویان، شهید لشگری از افرادی بودند که هرکدام یک بعد از پایداری را برای آزادگان ایجاد کردند.

وی با اشاره به آیاتی ازسوره آل عمران، گفت: بر طبق آیات ان کسانی که در جنگ جراحتی برداشته اند اگر تقوا پیشه کنند برای آنها اجر عظیم است.

حجت الاسلام ربانی توضیح داد: آزادگان اگر بر طبق آیه قران عمل کنند و قداست خود را با استقامت حفظ کنند، الگو خواهند ماند.

وی بیان داشت: اگر آزادگان استقامت خود را حفظ کنند و به آرمان های انقلاب و اسلام پایبند بمانند، باعث دین باوری در نسل جوان خواهند شد واگر خدای نکرده بر سر ارزش های اسلامی معامله کنند و یا از آرمان های خود پائین بیایند، نسل جوان دین گریز خواهند شد. /909/پ202/ع


ارسال نظرات