۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۸۴۱۱۱

رزمایش بزرگ فرهنگی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس و با هدف شناساندن عملیات طریق‌ا‌لقدس، رزمایش بزرگ فرهنگی در منطقه پارک موزه دفاع مقدس تبریز برگزار می‌شود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، محمداسماعیل سعیدی، جانشین فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: این نمایشگاه در منطقه احداث پارک موزه دفاع مقدس استان واقع در شمال شرق شهرستان تبریز با همکاری رده‌های سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی و سازمان‌ها و ادارات برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که درکنار بر نمایشگاه رزمی فرهنگی، عملیات بزرگ فرهنگی با استفاده از فضای مجازی، رسانه، مراکز علمی فرهنگی اجرا می‌شود، یادآور شد: ساخت فیلم‌های مستند، جمع‌آوری عکس‌های رزمندگان عملیات طریق‌القدس، گفت‌و‌گو با حماسه آفرینان و معرفی چهره‌های ماندگار و نقش‌آفرین عملیات طریق‌القدس و معرفی شهدای غرورآفرین از برنامه‌های سپاه عاشورا است.

سعیدی در ادامه افزود: عملیات طریق‌القدس نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ملت ایران بوده و نیروهای آذربایجانی در آن شرایط ویژه زمانی نقش مهم و موثری را در این عملیات ایفا کرده‌اند و دلیل اصلی واگذاری عملیات طریق‌القدس به سپاه عاشورا، حضور کارآمد و توانمند نیروهای آذربایجانی در آن عملیات بوده است.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اهمیت برگزاری رزمایش‌های فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: حفظ و اشاعه و انتقال ارزش‌های متعالی و معنوی تاریخ سازان حماسه دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی و هنری برای نسل‌های تشنه امروز و آیندگان، رسالت عظیم متولیان و نهادهای انقلابی و مرتبط با دفاع مقدس است و امسال در سی امین سالگرد دفاع مقدس بیان ناگفته‌های جنگ تحمیلی و معرفی چهره‌های موثر در جنگ و شهدای بزرگ امری ضروری و حیاتی در کشور است.

سعیدی در ادامه افزود: برای ماندگاری و ثبت خاطرات و ناگفته‌های عملیات طریق‌القدس به همکاری و مساعدت نیروهای شرکت کننده در عملیات نیاز است و فرماندهان و رزمندگان فعال در عملیات برای ثبت و نگهداری مطلوب آثار باید خادمان شهدا و متولیان نمایشگاه را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در بازسازی عملیات طریق‌القدس سعی می‌شود فضاسازی مناسب و واقعی انجام گیرد، یادآور شد: با استفاده از نظریات فرماندهان و نقشه‌های عملیات طریق‌القدس سعی شده است در بازسازی این عملیات منطقه رزمایش مطابق با واقعیت بازسازی شود.

سعیدی برپایی غرفه‌های ویژه جوانان و کودکان را از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه دانست و افزود: در کنار ایستگاه‌های راویان دفاع مقدس، عکاسی و هنری غرفه‌های ویژه جوانان و کودکان با هدف بیان خاطرات جنگ و ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس با زبان جوانان و کودکان نیز برپا می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات