۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۴۱۲۲

تولید ویژه‌برنامه ترنم توحید در صدای شبکه طبرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران از تولید برنامه هایی رادیویی جدید همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.
راديو معارف؛ صداي فطرت و فضيلت
بهرام حمیدی، مدیر کل صدا و سیما مرکز مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تولید برنامه هایی رادیویی جدید در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: «بیداردلان» عنوان برنامه ای است ویژه سحرگاهان ماه مبارک رمضان که با هدف ارشادی، تربیتی و موضوع معارف اسلامی در سی قسمت 90 دقیقه ای درایام ماه مبارک رمضان هنگام سحر از صدای مرکز مازندران پخش می شود.

وی افزود: این برنامه شامل بخش هایی چون لحظه تامل، شرایط میزبان و میهمان، تفسیر موضوعی قرآن، درسی از نهج البلاغه، سحر و شب زنده داری از دیدگاه قرآن، روایات و عارفان، پخش مناجات و همخوانی زیبای فارسی و محلی با مومنان شب زنده دار است.

حمیدی همچنین ادامه داد: «ترنم توحید» عنوان دیگر برنامه ویژه ماه مبارک رمضان است که با هدف ارشادی، تربیتی و با موضوعیت معارف اسلامی درلحظه های نورانی افطار در 32 قسمت به مدت 120 دقیقه از صدای شبکه طبرستان به سمع شنوندگان هم استانی می رسد.

وی با بیان این‌که گفتار، گزارش های مردمی، بحث کارشناسی درباره ماه مبارک رمضان، پزشکی تغذیه، احکام شرعی، مصاحبه، روزه اولی ها ازجمله بخش هایی است که در لحظه های نورانی افطار تقدیم مخاطبان روزه دار مازندران می شود، ادامه داد: در این برنامه ها از کارشناسان مسائل دینی به ویِژه روحانیان استفاده می شود.

حمیدی با اشاره به عوامل تولید این برنامه، خاطرنشان کرد: این برنامه با تهیه کنندگی «رمضان کریمی نیا»، نویسندگی «منیره شاکریان» و «مینا اسداللهی» و گویندگی «معصومه همتی» و «سید جمال الدین موسوی» بر روی آنت خواهد رفت.

وی افزود: این برنامه با گزارشگری «عسکری امینی»، «جواد ابراهیم زاده» و صدابرداری «شهرام حق شناس»، «سامی یوسفی»، «سیدرضا میرقربان نژاد»، «مهدی اوشیب نتاج» و «عاطفه ذبیح الله پور» میهمان اوقات افطار روزداران در ماه مبارک رمضان خواهدبود./950/پ202/س
ارسال نظرات