۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۸۴۱۵۷

آشنایی با پایگاه اطلاع رسانی مسجد امام باقر مشهد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه ماه رمضان به همت پایگاه اطلاع رسانی مسجد امام باقر(ع) درفضای مجازی منتشر شد.
مسجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسجد امام باقر(ع) مشهد مقدس از مساجدی است که توانسته با به کارگیری اعضای فرهنگی خود، در فضای مجازی فضایی معنوی را طراحی کند.

پایگاه اطلاع رسانی مسجد امام باقر(ع) از سایت های فعالی است که در زمینه معارف اسلامی به ارائه خدمات به کاربران فضای مجازی می پردازد.

بخش هایی همچون مراجع تقلید شیعه،قرآن کریم،صحیفه سجادیه، نهج البلاغه،ادعیه و زیارات،زندگینامه چهارده معصوم، اعمال و عبادات ماه، مناسبت ها در این پایگاه در قالب های مقاله، عکس و صوت ارائه می‌شود.

بخش های مجموعه عنوان بخش کلانی از این پایگاه است که دارای زیر بخش هایی همچون کانون فرهنگی باقرالعلوم(ع)،آموزشگاه رایانه، مدرسه علمیه باقر العلوم(ع)، پایگاه بسیج امام محمد باقر، صندوق قرض الحسنه، پایگاه بهداشتی امام باقر (ع)، بخش گرافیک و طراحی، خیریه رهروان باقرالعلوم(ع) و شبستان مسجد است.

در آخرین به روز رسانی این پایگاه اطلاع رسانی ویژه نامه ای درباره ماه رمضان منتشر شده است که به اعمال و آداب این ماه مبارک پرداخته است.

در مطلبی با عنوان شناخت ماه خدا می خوانیم: برخوردارى از درک درست از ماه مبارک رمضان، زمینه و موجبات به دست آوردن مواهب و برکات الهى و هدایا و عطایاى ربانى در این ماه را فراهم مى نماید.نعمتى بسیار بزرگ و موهبتى بسیار عظیم است که بى تردید هر کس با بهره مندى از آن نیکبختى خود را رقم زده، قله سعادت و ظفرمندى را فتح کرده و مدال پر افتخار رستگارى را نصیب خود مى کند. نعمتى که از شدت گرانقدرى و ارجمندى نمى توان براى آن قیمت و بهایى تعیین کرد. از این رو سزاوار است، کسى که از این نعمت بزرگ بهره مند گردید خداوند را شکر فراوان و سپاس بسیار گوید؛ “لو علمتم ما لکم فى شهر رمضان لزدتم الله تعالى ذکره شکرا”9 اگر آنچه را که در ماه رمضان براى شما قرار داد شده مى دانستید فراوان شکر خدا مى گذاشتید.
هدف اساسى و نتیجه نهایى و دستاورد اصلى “روزه” که برجسته‌ترین وظایف مسلمان در ماه مبارک رمضان است، تقوا مى باشد.

علاقمندان برای آشنایی بیشتر با پایگاه اطلاع رسانی امام محمد باقر(ع) می توانند به نشانی
www.bagher-masjed.ir مراجعه کنند. /909/پ202/ع


ارسال نظرات