۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۴۱۸۷

بزرگ‌ترین حوزه علمیه‌ تبریز در زمینی به مساحت 40 هکتار احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص چهل هکتار زمین برای احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه تبریز خبر داد.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي ساخت و ساز خانه عالم
احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با درخواست آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان، طرح شناسایی زمینی برای احداث حوزه علمیه بزرگ تبریز آغاز شد.

وی خاطر‌نشان کرد: بر این اساس نقطه‌ای در تبریز به وسعت چهل هکتار شناسایی و مشخص شده که به زودی در اختیار حوزه علمیه این شهر قرار خواهد گرفت.

بیگی ادامه داد: با احداث این مجتمع بزرگ چند منظوره، ضمن آموزش طلاب علوم دینی، شاهد تحقق انتظارات جامعه روحانیت استان مبنی بر بازیابی جایگاه و شأن تاریخی حوزه علمیه تبریز خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: قابلیت حوزه علمیه تبریز و طالبیه بسیار بیش از وضعیت امروز آن است و استانداری آذربایجان شرقی نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های این مرکز علوم اسلامی به کار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تأثیرگذاری شهر تبریز در زمینه‌های مختلف بوده است، خاطر‌نشان کرد: این نقش در حوزه‌های دینی و شیعی همواره به عنوان مرکزیت شمال غرب کشور و حوزه قفقاز بوده است.

بیگی گفت: سابقه تاریخی این دیار به دلیل دارا بودن پیشینه دینی، همواره مورد توجه جهان اسلام بوده است، چنان‌که علمای نامداری در مدارس علوم دینی ‌این شهر پرورش یافته و منشأ اثر بوده اند.

گفتنی است، هم اکنون حوزه‌های علمیه طالبیه، حضرت ولی‌عصر(عج) 1 و 2، سفیران هدایت و صادقیه 1 و 2 در شهر تبریز مشغول تربیت طلاب علوم دینی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات