۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۸۴۲۰۱
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

روحانیت علمدار ارتقای بصیرت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دشمن شناسی را ضرورتی انکار ناپذیر برای ملت‌ها دانست و روحانیت را به عنوان علمداران بصیرت در جامعه معرفی کرد.
حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان
حجت الاسلام سیدجعفرحسینی یگانه، مسوول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد بابیان اینکه اتفاقات سرنوشت سازی همچون گشایش مجلس خبرگان رهبری، پایان جنگ تحمیلی و بازگشت آزادگان در مردادماه بوده است اظهار داشت: یکی از مهمترین این وقایع که چهره واقعی دشمن را به روشنی شناساند، کودتای 28 مرداد 1332 است که توسط امریکا برای برکناری مصدق و بازگرداندن شاه مخلوع انجام شد.

وی، هدف از این اقدام را خارج کردن روحانیت از صحنه اجتماع دانست و افزود: دشمن به خوبی می داند که مردم در کنار روحانیت هستند و حرف اول و آخر را در مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی روحانیت می زند از این رو برای دستیابی به اهداف استعماری خود همواره به دنبال جداکردن مردم از این قشر است.

حجت الاسلام سیدجعفرحسینی یگانه با بیان اینکه لحظه ای غفلت مردم در کودتای 28 مرداد منجر به موفقیت دشمن در تحقق هدفش حاکمیت مجدد ظلم و جور شد تصریح کرد: امروز هم امریکا و استکبار جهانی همچنان سیاست براندازی نظام اسلامی را از طریق ایجاد شکاف میان مردم و روحانیت دنبال می کند و به فرموده رهبر معظم انقلاب با تهدید و فشار می خواهد ما را وادار به مذاکره کند در حالی که ما در سایه زور و تهدید مذاکره نخواهیم کرد.

مسوول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به نقش مرجعیت و روحانیت در ارتقاء بصیرت جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه بصیرت و دشمن شناسی جامعه ای بالاتر باشد میزان موفقیت ها و پیشرفت آن جامعه نیز بیشتر خواهد بود از این رو دشمن با ایجاد بدبینی و ترفندهای مختلف تلاش می کند روحانیت را به عنوان عوامل تقویت کننده بصیرت جامعه از صحنه خارج کند.

وی، دشمن شناسی را امری ضروری برای همه ملت ها برشمرد و گفت: امروز بیش از پیش نیازمند وحدت امت اسلام هستیم ، به ویژه در آستانه راه اندازی نیروگاه هسته ای اگر با ایستادگی در کنار عمود خیمه انقلاب یعنی رهبری، وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم تهدیدات استکبار جهانی کارساز نبوده و از این ملت ناامید خواهد شد./930/پ202/ص
ارسال نظرات