۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۸۴۲۳۷
امام جمعه اندیمشک:

راه مقابله با لباس‌های مبتذل، ‌ارائه الگو‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک با تأکید بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از استفاده از لباس‌های مبتذل و مخالف با شؤونات اسلامی‌ گفت: ارائه الگو‌های مناسب می‌تواند سبب کاسته‌شدن از گرایش به مدل‌های مبتذل شود.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در جلسه ستاد احیای شهرستان اندیمشک در محل تجمعات سپاه پاسداران اندیمشک که ظهر امروز برگزار شد، با بیان این که ارائه مدل های مناسب می تواند سبب کاسته شدن از گرایش به مدل های مبتذل شود، اظهار داشت: ضروری است با هماهنگی با شرکت‌های خصوصی و تولیدی، لباس مردانه و زنانه متناسب با شؤونات اسلامی طراحی شود و با استقرار نمایشگاه‌های فروش در مناطق مختلف شهر اقداماتی شایسته صورت گیرد.

امام جمعه اندیمشک همچنین ارائه پیشنهادی مبنی بر راه اندازی نمایشگاه‌هایی با موضوع و اولویت ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان اندیمشک از سوی اداره امور بازرگانی با همراهی اصناف داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک جمع آوری و برخورد با رواج دهندگان برخی مظاهر آلودگی های اخلاقی و ممانعت از ناهنجاری‌های اجتماعی‌‌ از جمله پخش موسیقی‌های نامناسب و غیر اسلامی و استفاده از مانکن‌های نامتناسب با شأن خانواده‌ها را نیز ‌ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه با تبیین جایگاه امر به معروف و نی از منکر و اثر بسیار مهم این موضوع گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی بزرگ است و نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی جامعه اسلامی دارد.

استاد حوزه علمیه اندیمشک تصریح کرد: همچنین لازم است با برگزاری همایش‌های محله‌ای، بزرگداشت شهدا و محافل مذهبی به ویژه در ادارات و بهره‌گیری از توان‌های معرفتی و معنوی نهادهای بسیج و سپاه گام‌های مهمی برای ترویج‌ معنویت در جامعه و زدودن غبار ناشی از وجود مظاهر فساد برداشته شود.

گفتنی است، در این نشست پیشنهاداتی از سوی دیگر اعضای ستاد احیای شهرستان اندیمشک ارائه شده و هر کدام از آنان به بیان دیدگاه‌ها و بر شمردن موانع و نیازمندی‌های موجود پرداختند./945/پ202/س
ارسال نظرات