۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۸۴۲۵۷
حجت الاسلام و المسلمین غرویان:

مسؤولان از رسانه ای کردن نقاط اختلاف اجتناب کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، خواستار اجتناب و پرهیز مسؤولان از رسانه ای کردن نقاط اختلاف شد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت وحدت مسؤولان، اختلاف افکنی را از جمله دسیسه های دشمنان دانست.
حجت الاسلام محسن غرويان
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به سخنان و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان عالیرتبه نظام و تاکیدات معظم له در خصوص ضرورت حفظ وحدت مسؤولان نظام، تاکیدات ایشان را حکیمانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی وحدت و همدلی را از رموز موفقیت ملت ایران دانست و ابراز داشت: مساله تشویق به وحدت و همدلی و همچنین بزرگ کردن نقاط اشتراک و کمرنگ کردن نقاط اختلاف از جمله مسائلی است که یک جامعه و ملت را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

این استاد حوزه علمیه قم، ایجاد تفرقه در بین ملت ها و مسؤولان نظام را از جمله دسیسه های دشمنان برای تسلط بر کشورها ذکر و تصریح کرد: استعماگران همواره برای دنبال کردن اهداف خود از تز تفرقه بینداز و حکومت کن بهره می گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان، با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص ضرورت وحدت و همدلی مسؤولان اضافه کرد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری ابراز داشته اند، یکی از ملاک های درستی عمل ما این است که عمل خود را با موضع گیری های دشمنان نیز بسنجیم، اگر آنها از وحدت و همدلی مسؤولان ناراحت و ناخشنود هستند این موضوع نشان می دهد که راه و روش ما درست است، عکس این موضوع نیز صادق می باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، اختلاف افکنی بین مسؤولان نظام را یکی از دسیسه ها و نقشه های دشمنان دانست و ادامه داد: مسؤولان و دست اندرکاران نظام باید مراقب این موضوع باشند و همواره وحدت وهمدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از بزرگ نمایی نقاط اختلاف پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: البته وحدت باید بر اساس یک هدف مشترک باشد و مقام معظم رهبری نیز که روی وحدت تاکید دارند، منظورشان این است که قوا روی نقاط اشتراک که بسیار فراوان تر از نقاط افتراق و اختلاف است تکیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند که نقاط مشترک بین قوا و مسؤولان بسیار زیاد است و با وجود این همه نقاط اشتراک فراوان، نباید به دنبال تکیه بر نقاط اختلاف و بزرگنمایی این مسائل جزیی بود.

وی با تاکید بر ضرورت اجتناب مسؤولان از رسانه ای کردن نقاط اختلافی و طرح آن در انظار عمومی شد و تصریح کرد: مسؤولان باید کاملا توجه داشته باشند و با مسائل جزیی و کوچک جامعه را دچار تحیر و سرگردانی نکنند و بر مسائل جزیی اصرار و پافشاری نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان، وحدت را عامل تقویت عزم و اراده ملی دانست و تاکید کرد: تکیه مسؤولان نظام و قوا بر نقاط مشترک و پرهیز از طرح مطالب تفرقه آمیز و نقاط اختلاف عزم ملی را تقویت و اعتماد مردم را به مسؤولان زیاد می کند.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تهدیدات دشمنان و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و اینکه اگر تهدیدات نظامی آنها عملی شود، میدان مقابله ایران تنها منطقه خاورمیانه نخواهد بود ابراز داشت: البته این تهدیدات برای ما تازگی ندارد و از اول پیروزی انقلاب اسلامی نیز اینها مدام ملت ما را تهدید کرده اند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: بسیاری از کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی ایران روابط مذهبی، سیاسی دارند و بر فرض هم که تهدیدات دشمنان عملی شود، آتش این فتنه ها بسیار زیاد خواهد بود و منافع آمریکا به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا نیز گفت: رهبری در این خصوص بسیار زیبا مطالبی را ایراد کردند، فرمایشات حکیمانه ایشان برگرفته از اندیشه های ناب امام راحل بود که رابطه گرگ و میش معنا ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر قرار است مذاکره ای صورت گیرد باید ابتدا ابهت پوشالی آمریکا در مذاکره شکسته شود و اگر آمریکا بخواهند ژست ابرقدرتی به خود بگیرد و منافع مشخص خود را مدنظر داشته باشد، معنای این موضوع مذاکره نخواهد بود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات