۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۸۴۲۶۸
آیت الله طبرسی:

وحدت حول ولایت باید در کشور یک اصل باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران حفظ وحدت و همدلی در کشور را یک تکلیف دانست و گفت: در جامعه ای که بنیان آن انقلاب اسلامی و وحدت کلمه است وحدت حول ولایت باید اصل باشد.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، امروز خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، حفظ وحدت و همدلی در کشور را یک تکلیف دانست و گفت: در جامعه ای که بنیان آن انقلاب اسلامی و وحدت کلمه است وحدت حول ولایت باید اصل باشد.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی ار حربه ای برای ضربه زدن به وحدت ملی استفاده می کنند، افزو: از بین رفتن وحدت ملی از ایران اسلامی سرنوشتی همچون عراق و افغانستان را نصیب کشورمان خواهد کرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود پایبندی به موازین ملی و توجه به انسانیت را دو شرط مهم برای مذاکره با آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی آمریکا به این اصل مهم توجه نکند راهی برای مذاکره وجود ندارد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دولت های پس از انقلاب اسلامی بر این اصل واقف بودند که آمریکا قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: پرونده سیاه دولت های آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قبال ایران اسلامی دیگر راهی را برای مذاکره با این کشور باز نگذاشته است.

وی در ادامه سخنانش به تهدیدات نظامی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این گونه تحریم ها از اول انقلاب اسلامی وجود داشته و ملت هوشیار ایران اسلامی همه این تهدید و تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

امام جمعه ساری تأکید کرد: ملت ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در عرصه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس نشان دادند که با همه توان و قدرت در مقابل تهاجم نظامی دشمنان می ایستند و تهدیدات نظامی علیه جمهوری اسلامی کارساز نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود عفاف و حجاب را دو اصل مهم در دین مبین اسلام دانست و گفت: عفاف و حجاب در جامعه ی اسلامی به عنوان یک ارزش مهم تلقی می شوند.

وی با تأکید بر این که همه مکلف به رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد:  اگر در کشور در رابطه با رعایت حجاب اسلامی دچار مشکل شده ایم به دلیل ضعف باورهای دینی است که ناشی از جامعه سکولار شده است.

خطیب جمعه ساری با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی در سطوح مختلف کشور، افزود: همگان باید تلاش کنند تا باورهای دینی به عنوان یک فرهنگ غنی در جامعه ای سلامی نهادینه شود.

آیت الله طبرسی در ادامه به نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و بیان داشت: رسانه ملی و دیگر فعالان رسانه ای کشور باید با ارائه الگو های صحیح عاف و حجاب در ترویج این اصل مهم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به اعتراض ائمه جمعه غرب استان نسبت به وضعیت بی حجابی در سواحل دریا اشاره کرد و ادامه داد: این گله مندی ائمه جمعه کاملاً به جا و حق است و این بزرگواران به عنوان بزرگان دینی در جامعه با هشداری های به موقع خود مسؤولان را متوجه می کنند.

وی همچنین ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توبه گناهان دانست و ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه رحمت وبخشش است وتوبه کردن متعلق به قشر وسطح خاصی نیست.

آیت الله طبرسی به موضع برنج استان های شاملی کشور اشاره کرد و افزود: همه مسؤولان کاملاً به موضوع کشت برنج در مازندران و دیگر استان های شمالی واقف هستند و خوشبختانه سعی شده تا با خرید تضمینی از به وجود آمدن مشکلات احتمالی در این خصوص جلوگیری شود.

امام جمعه ساری در پایان به خسارت های وارد شده به کشور و مردم پاکستان در اثر جاری شئدن سیل در این کشور اشاره کرد و خواستار کمک های بین المللی به مردم سیل زده این کشور شد./950/پ201/ص
ارسال نظرات