۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۸۴۲۷۹
عضو خبرگان رهبری:

پیشرفت هسته‌ای‌ایران دیپلماسی آمریکا را به انزوا کشانده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: راه‌اندازی نیروگاه بوشهر، دیپلماسی آمریکا را که تا دیروز با غرور حرف از تحریم و تهدید می‌زد، در انزوا قرار گرفته است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه ‌های نماز جمعه اظهار داشت: راه اندازی نیروگاه بوشهر ضربه مهلکی به تحریم ها و تهدیدهای غرب به ویژه آمریکا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این نیروگاه بوشهر دیپلماسی آمریکا را که تا دیروز با غرور حرف از تحریم و تهدید می‌زد، در انزوا قرار گرفته است.

امام جمعه اردبیل نیروگاه بوشهر را تجلی همت مضاعف و کار مضاعف دانشمندان هسته ای ایران دانست و تصریح کرد: دانشمندان جوان ایران به قلدرمعابان دنیا ثابت کردند که این ملت با تکیه بر فرهنگ عاشورایی خود در برابر دشمنان ایستاده است.

وی گفت: ملت بزرگ ایران در چند سال اخیر با پیشرفت‌های هسته‌ای خود آپارتاید هسته‌ای دنیا را شکسته، به گونه‌ای که ما امروز قادر هستیم سوخت مورد نیاز خود را‌ تأمین کرده و نیروگاه هسته‌ای را به حرکت درآوریم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: راه ‌اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر نه تنها به قدرت آمریکا و نظام استکباری غرب ضربه‌ای مهلک وارد کرده؛ بلکه اعتماد به نفس آنها را از دست داده است.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر تهیه سی تن سوخت نیروگاه تصریح کرد: مسؤولان باید از هم اکنون به فکر تولید سوخت نیروگاه بوشهر باشند و با خوش‌خیالی به وعده‌های روسیه اعتماد نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خوذ تفرقه میان مردم و مسؤولان را از توطئه‌های شوم دشمنان دانست و ادامه داد: استکبار جهانی با مسموم کردن فضای کشور به مسائل حاشیه‌ای و طرح موضوعات اختلاف‌انگیز درصدد، ماهی‌گیری از آب گل آلود است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را محور وحدت و تعالی عنوان کرد و گفت: سوء تدبیر و اختلاف، اصلی‌ترین ضربه به نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور است.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری فرمودند؛ وحدت و همدلی باید به گونه‌ای حفظ شود تا در حوادث و اتفاقات مختلف دستخوش تغییرات و برخی همسویی‌ها با دشمن نباشیم.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته اطعام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر در یک سنت حسنه نانوایان اقدام به پخت نان رایگان می‌کنند تا روزه‌داران با نان احسان شده روزه خود را باز کنند./۹۳۵/پ201/س
ارسال نظرات