۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۴۲۹۴
عضو خبرگان رهبری:

دشمن اختلاف جزیی بین مسؤولان را بزرگنمایی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان گفت: آنچه دشمن تلاش می‌کند در جامعه جلوه دهد، اختلاف بین مسؤولان و مسؤولان است.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، با اشاره به آغاز سوخت‌گیری نیروگاه اتمی بوشهر از فردا گفت: راه‌اندازی این نیروگاه در‌ جهان عکس العمل هایی ‌به وجود آورده است و بیشتر این عکس العمل ها از سوی آمریکا و غربی ها است که در جای خود قابل تأمل است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: اکنون که این نیروگاه راه اندازی شده، چه تضمینی وجود دارد که روسیه سوخت این نیروگاه را تا آخر تأمین کند و اگر این کار صورت نگیرد، این همه سرمایه‌گذاری از بین خواهد رفت و به همین دلیل چاره ای نداریم جزء این که خود وارد شویم و خود سوخت این نیروگاه را تامین کنیم.

وی با بیان این که  نیروگاه اتمی بوشهر حدوداً 82 تا 90 تن اورانیوم غنی شده نیاز دارد تا وارد قلب راکتور شود و این نیروگاه به حرکت در‌آید، افزود:  این نیروگاه سالی 30 تن باید اورانیوم داشته باشد و برای این میزان باید سالانه 54 هزار سانتریفیوژ یک سال کار کند تا سوخت مورد نیاز تامین شود.

امام جمعه گرگان گفت: با توجه به این‌که مجلس مصوبه دارد و باید دولت آن را اجرا کند که میزان تولید برق 20 هزار مگاوات شود، کدام کشوری حاضر است، میزان اورانیوم غنی شده مورد نیاز این میزان تولید را به ایران دهد و این کار را باید خودمان انجام دهیم.

آیت الله نوری مفیدی با اشاره به این که آمریکایی ها ایران اسلامی را تحت فشارهای شدید قرار داده اند و بدون شک این تحریم ها برای ما مشکلاتی ایجاد می کند، اما از همین مشکلات است که تجربه به دست می آید و افراد کارآمدتر و پخته تر می شوند، گفت:  از سوی دیگر دنیای امروز بسته نیست و اقتصاد در جهان حد و مرز ندارد و اقتصاد همه کشورها به هم وابسته است.

وی ادامه داد: اگر قرار است که آمریکا و غربی ها و بانک ها و شرکت های آنها ما را تحریم کنند، حدود ده هزار شرکت در سطح دنیا وجود دارد که پای خود را به آمریکا نگذاشته اند و حاضرند با ایران همکاری داشته باشند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادانه داد: از سوی دیگر با توجه به این مسائل و ایستادگی و مقاومت مردم و دولتمردان در برابر این مشکلات، آمریکا سعی دارد با شبکه های ماهواره ای و رادیو و تلویزیونی که در اختیار دارد دل مردم ایران را خالی کرده و در جامعه ایجاد یاس و ناامیدی کند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان این‌که عده ای نیز در کشور دانسته و ندانسته به این مسائل دامن می زنند و مسأله اختلاف را در کشور را مطرح می کنند، گفت: آنان با این کار خود می خواهند در واقع ریشه انقلاب را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به مسأله کودتای 28 مرداد و کشتن امیرکبیر، افزود: ما باید از گذشته درس بگیریم و نگذاریم تا دیگران آنچه را که می خواهند در کشور و جامعه ما اجرا کنند.

وی گفت: اگر در زمان امیرکبیر می گذاشتند، این رجل ایرانی کار خود را انجام دهد و اهدافش را اجرائی می کرد، امروز ایران به جائی می رسید که ژاپن رسیده است.

امام جمعه گرگان با اشاره به ‌برنامه های دشمنان، افزود: آنچه دشمن تلاش می کند در جامعه جلوه دهد، که اختلاف بین مردم و مسؤولان و همچنین مسؤولان و مسؤولان وجود دارد؛ از این رو رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز اخیراً به این مسأله تأکید دارند، زیرا ما به شدت از این ناحیه زمین خورده ایم و نباید بگذاریم که دوباره زمین بخوریم.

آیت الله نورمفیدی با بیان این‌که مسؤولان باید اختلافات جزئی را کنار بگذارند، گفت: این اختلافات بین آنها، بسیار خطرناک است و اگر نتوانستند این اختلاف ها را حل کنند، همان‌گونه که قانون اساسی مشخص کرده است، باید رهبر معظم انقلاب اسلامی، این مشکلات را برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به اول شهریور روز پزشک و سالروز در‌گذشت ابوعلی سینا گفت: این شغل بسیار ارزشمند است و افرادی که به این کار وارد می شوند باید در جامعه با عینک خدمت به مردم به کار خود ادامه دهند تا هم خیر این دنیا و هم خیر آخرت را به همراه داشته باشد.

آِت الله نورمفیدی با اشاره به آغاز هفته دولت، یادآور شد: این هفته در واقع، هفته تشکر از خدمات شایان و ارزشمند دولت ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از ناحیه مردم است، زیرا همه دولت ها در حال خدمت و خیررسانی به مردم و امت اسلامی بوده اند.

وی با اشاره به سالروز جهانی مسجد و نامگذاری این روز از سوی سران کشورهای اسلامی افزود: این نامگذاری به علت دو فاجعه شهادت مردم در مسجد گوهرشاد به دلیل مسأله کشف حجاب از سوی رضاخان و شهادت مردم در مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها صورت گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات