۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۸۴۳۲۳
امام جمعه اهر:

حضرت خدیجه در راه عقیده اسلامی جهاد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: معیار اصلی سنجش شخصیت حضرت خدیجه(س)، یکتاپرستی، عفت، پاکدامنی و ایثارگری است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام علی حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) صورت گرفت، جهاد در راه عقیده و آزادی را نیازمند آزادگی و وارستگی روح از گناه عنوان کرد و اظهار داشت: تا فرد خودساخته نباشد، نمی‌تواند برای اصلاح جامعه به جهاد بپردازد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده حضرت خدیجه‌(س) را مظهر جهاد در راه عقیده دانست و گفت: ثروت حضرت خدیجه در آن مقطع تاریخ اسلام کمکی ماندگار به ترویج اسلام و رسول اکرم(ص) کرد.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه‌(س) در سختی‌ها و مشکلات یار و یاور پیامبر‌(ص) بود و لحظه لحظه زندگی مشترک پیامبر‌(ص) و حضرت خدیجه‌(س) درس زندگی است.

امام جمعه اهر ابراز داشت: جامعه ما از روی غفلت معیار سنجش حضرت خدیجه(س) را ثروت ایشان می داند، در حالی که معیار اصلی سنجش شخصیت این بانوی بزرگ، یکتاپرستی، عفت، پاکدامنی و ایثارگری است.

وی با تشریح ابعاد شخصیتی همسر گرامی حضرت محمد(ص) افزود: ابلاغ سلام مخصوص پروردگار از سوی جبرئیل به حضرت خدیجه کبری‌(س) نشانگر عظمت شخصیت معنوی ایشان است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی افزود: از ویژگی‏‌های بارز حضرت خدیجه‌(س) بهره‌‏مندی از عقل، هوش و تدبیر سرشار بود و در عصر جاهلیت که جهل همه جا را فرا گرفته بود و زنان از بیشتر‌ین مزایای زندگی محروم بودند، حضرت خدیجه‌(س) دارای کمال، عقل و شخصیت ادبی ‌بالایی بود.

وی اظهار داشت: دهم ماه مبارک رمضان وفات اول بانوی اسلام، آن خاطره آفرین اسلام است، بانویی که از ورودش تا رحلتش تاریخ اسلام را به خاطراتی افتخار آفرین زینت بخشید و بشریت را به انسان‌سازی اسلام فراخواند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده در پایان با تأکید بر ضرورت الگوگیری زنان مسلمان از این بانوی بزرگوار اسلام خاطرنشان کرد: ابعاد حقیقی و معنوی حضرت خدیجه‌(س) نباید مورد غفلت جامعه اسلامی قرار گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات