۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۸۴۳۶۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

همگان از زندگی حضرت خدیجه درس بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به خدمات فراوان حضرت خدیجه(س) در راه اسلام اظهار داشت: زنان، مردان و به خصوص جوانان از زندگی حضرت خدیجه(س) درس بگیرند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: آن حضرت زن بزرگواری بود که در زمان سختی‌ها و فشارهای دشمن بر پیامبر اکرم(ص) همواره در کنار آن حضرت بود.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) همان زنی بود که تمام اموال و ثروت خود را فدای اسلام کرد و نخستین زن در جهان بود که به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: زمانی که مسلمانان در سخت‌ترین شرایط یعنی شعب ابی‌طالب مجبور بودند به مدت سه سال محاصره اقتصادی و اجتماعی دشمن را تحمل کنند، در کنار پیامبر اکرم(ص) ماند، در همانجا بیمار شد و به رحمت ایزدی پیوست.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: درباره عظمت آن حضرت همین یک روایت کافی است که در حدیثی نقل شده در سفینةالبحار، جبرئیل به پیامبر اکرم(ص) عرض کرد که سلام خدا و سلام من را به همسرت، خدیجه کبری برسان.

وی با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) مادر فاطمه زهرا(س) بانوی اسلام است، اذعان داشت: زنان، مردان و به خصوص جوانان از زندگی حضرت خدیجه(س) درس بگیرند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات