۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۸۴۳۶۸
امام جمعه بناب:

دشمنان از مسجد‌محوری در نظام اسلامی هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که تمام عزت ملی مرهون مساجد است، گفت: هیچ دولتی بدون یاری مسجد نمی‌تواند در برابر هجمه‌های دشمنان بایستد؛ چون این قدرت مساجد است که دشمنان ایران را به‌ ترس واداشته است.
امام جمعه بناب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت ‌الاسلام مصطفی‌ بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع طلاب, روحانیان و مبلغان شهر بناب با تأکید بر این‌که مساجد پایگاه‌های محکم مقابل توطئه‌های استکبار جهانی هستند، اظهار داشت: تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری مساجد ضروری است.

وی با بیان این‌که حضور جوانان و نسل جدید انقلاب در مساجد در شرایط کنونی اهمیتی دوچندان دارد، گفت: نقش محوری مساجد در فرهنگ اسلامی مسأله‌ای غیرقابل انکار است.

وی با بیان این‌که حضور در مساجد نباید در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، تصریح کرد: آنان که مردم را با برخی سریال‌های بی‌محتوا پای تلویزیون می‌نشانند، خائن نیستند، اما سخت در اشتباهند، چرا که تیشه به ریشه اسلام می‌زنند.

امام جمعه بناب تشریح کرد: پخش برخی سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان سبب عدم حضور خانواده‌ها در مساجد می‌شود، از این رو جا دارد مسؤولان فرهنگی کشور در ماه مبارک رمضان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف حضور پرشور مردم در مساجد تصریح کرد: اجتماع در مساجد بایستی به یک فرهنگ تبدیل شود، متأسفانه برای روزهایی همچون سیزده فروردین فرهنگ‌سازی می‌شود؛‌اما برای حضور گسترده مردم در مساجد فکری اندیشه نمی‌شود.

امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که عزت ملی مرهون مساجد است، گفت: انگیزه برای تبلیغ در مساجد افزایش یابد، باید دعا کنیم روزی نیاید که‌ مساجد از رونق بیفتد.

حجت الاسلام بنابی نقش مساجد در خنثی‌سازی ناتوی فرهنگی دشمنان را مهم برشمرد و گفت: هیچ دولت مقتدری بدون یاری مسجد نمی‌تواند در برابر هجمه‌های دشمنان بایستد و این قدرت مساجد است که دشمنان ایران را به واهمه و ترس واداشته است.

وی با بیان این‌که عقبه تمام پیشرفت‌های صنعتی و هسته‌ای کشور مسجدی‌‌ها هستند، افزود: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی با گسترش فرهنگ دینی و مسجدی برطرف خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات