۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۸۴۴۰۴

برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان برنامه‌های این مرکز را در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران تشریح کرد.
حجت الاسلام علي اكبر سبزيان
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: ارایه مشاوره قرآنی در زمینه‌ های روخوانی، روان ‌خوانی، تجوید، صوت و لحن و تصحیح قرائت نماز با روشی آسان و سریع، مشاوره خانواده با موضوع تربیت دینی و قرآنی، اخلاق زن و شوهر، روابط خانوادگی و اختلافات خانوادگی از خدماتی است که در غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به مراجعان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به سؤالات قرآنی نوجوانان، جوانان و خانواده ‌های آن ها در مسائل مختلفی از جمله قرآن از دیگر خدمات ارائه شده توسط حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه است، اظهار داشت: کارشناسان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور در هجدهمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم به سؤالات قرآنی مخاطبان پاسخ می ‌دهند.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: مشاوره نوجوانان و جوانان با موضوعات نماز، معنویت، بحران هویت، خواستگاری، ازدواج و انتخاب همسر، حجاب و عفاف، موسیقی، روابط دختر و پسر و افسردگی و نیز مشاوره در زمینه مسائل و شبهات اعتقادی و قرآنی نیز از دیگر خدماتی است که در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» ویژه نونهالان در غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: تا کنون سه نشست «قرآن در خانواده»، «انس با قرآن و آثار و برکات آن» و «نقش تفسیر موضوعی در پاسخگویی به نیازهای امروز بشر» از سوی حوزه علمیه خراسان برای بازید کنندگان هجدهمین نمایشگاه قرآن تهران برگزار شده است.

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان به اجرای طرح ختم قرآن کریم توسط حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: در غرفه این مرکز عرضه آثار قرآنی طلاب حوزه علمیه خراسان در قالب کتاب، پایان ‌نامه، مقاله، پژوهش، نرم ‌افزار، طرح‌ های قرآنی و نشریه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در هجدهمین نمایشگاه قرآن در تهران به ارائه و نمایش فعالیت‌ های فرهنگی و قرآنی خود در سال گذشته و جاری پرداخته است، خاطر نشان کرد: برای اولین بار آثار هنری طالب خراسانی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور آیت الله مقتدایی در غرفه حوزه علمیه خراسان، اذعان داشت: تاکنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم از غرفه حوزه علمیه خراسان در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کردند که امشب نیز آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در غرفه این حوزه حضور یافت.

وی تصریح کرد: سال گذشته حوزه علمیه خراسان در بخش حوزوی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم از هفدهم مرداد تا دوازدهم شهریور، مطابق با 27 شعبان تا 23 رمضان از ساعت هفده تا 24 در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران آماده بازدید علاقه ‌مندان است./934/پ202/ص
ارسال نظرات