۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۸۴۴۰۸
امام جمعه کازرون:

راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر نشانه شکست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، با تحسین دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر را اولین نشانه شکست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی و همچنین نقطه آغازی برای بومی کردن نیروگاه های کشور دانست.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تحسین دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران، این دستاوردها را مرهون مقاومت ملت و مسؤولان نظام بر مواضع اصولی و حقوق مسلم خود دانست.

وی با بیان اینکه ملت ایران در مسیر احقاق حقوق مسلم خود ذره ای عقب نشینی نمی کند ابراز داشت: راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر گامی مهم در مسیر حرکت ملت به سوی افق های دوردست و همچنین اولین نشانه شکست و بی نتیجه بودن تحریم های دشمنان است.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر نشان داد که تحریم هایی که برخی از کشورها در سازمان ملل به تصویب رسانده بودند، بی تاثیر بوده است و این گام نشانگر غرور و ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم ها و تهدیدات است.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکایی در قبال راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: یکی از سیاستمداران این کشور بعد از این اقدام جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای که انجام داد، اعتراف کرد که راه اندازی نیروگاه بوشهر شکست یک دهه سیاست خارجی آمریکا است.

وی با بیان اینکه تهدیدات و تحریم ها هیچ گونه خللی در عزم و اراده و همچنین راه پرشتاب ملت ایران ایجاد نمی کند گفت: تهدیدات دشمنان نظام مقدس اسلامی باعث می شود که ما برای استیفای حقوق خود پافشاری بیشتری بکنیم.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: راه اندازی و سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر نقطه آغازی برای بومی کردن نیروگاه های کشور است و ان شاء لله باتلاش و همت دانشمندان هسته ای ایران، به تدریج سوخت سایر نیروگاه های کشور نیز بومی خواهد شد.

حجت الاسلام خرسند با بی نظیر خواندن دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دانشمندان جوان هسته ای کشور با تلاش های شبانه روزی و همت مضاعف خود توانسته اند نظام مقدس اسلامی را صاحب فناوری نوین هسته ای کنند.

وی با بیان اینکه تامین سوخت نیروگاه های اتمی و هسته ای از داخل حق طبیعی ملت ایران است اظهار داشت: این موضوع منافاتی هم با معاهده های بین المللی و تعهدات آژانس ندارد.

حجت الاسلام خرسند گفت: ما حق خود را در مسائل هسته ای استیفا کرده ایم و با تمام وجود نیز بر این حق پافشاری می کنیم و ذره ای هم از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهیم کرد. /924/ت302/ج


ارسال نظرات