۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۸۴۴۳۱

موقوفات مدرسه علمیه صادقیه احیا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از احیای موقوفات حوزه علمیه صادقیه تبریز خبر داد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شناسایی و احیای موقوفات از مهم‌ترین اهداف این اداره کل در سال‌های اخیر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: احیای موقوفات مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه استان به عنوان یک اقدام ضروری مطرح است که در حال پیگیری و تملک موقوفات مربوطه هستیم.

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که تملک موقوفات مربوط به حوزه علمیه صادقیه تبریز هزینه‌های بسیاری را می‌طلبد، گفت: بخش اعظم تیمچه صادقیه بازار بزرگ تبریز موقوفه مدرسه علمیه صادقیه است.

وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی و توجه به کارهای فرهنگی در گسترش وقف در جامعه تأکید کردو اظهار داشت: با گسترش فرهنگ وقف، در جامعه اسلامی آثاری از فقر مشاهده نخواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر فعالیت های پژوهشی در مورد اصالت بقاع متبرکه و امام زاده‌های آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت می گیرد تا اصالت و شجره نامه بقعه و امام زاده ها مشخص شود.

حجت الاسلام نوبری ادامه داد: در آذربایجان شرقی 173 امامزاده وجود دارد که 27 مورد ‌آن فعال است و فعالیت های پژوهشی در مورد شجره نامه آنها صورت می گیرد.

وی گفت: در این راستا همکاری گسترده ای با کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم و استان قدس رضوی داریم و فعالیت های پژوهشی در برخی موارد به این مراکز ارجاع داده می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات