۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۸۴۴۸۲
عضو خبرگان رهبری:

رمضان فرصتی برای تجلی زیبایی‌های دین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از اسلام با عنوان دین رحمت و رأفت یاد کرد و گفت: رمضان فرصتی برای تجلی زیبایی‌های دین است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه هفته انفاق و احسان جشن گلریزان در مسجد منصوریه اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: قدم در راه آزادی زندانیان تلاشی خداپسندانه و کاهش‌دهنده آلام و دردهای خانواده‌هاست.

وی با ابراز خرسندی از ترویج فرهنگ آزادسازی زندانیان غیرعمد در کشور گفت: بهترین عمل برای وقف اموال از سوی مؤمنان و مسلمانان، آزادسازی زندانیان نیازمندی است که جرایم غیر عمدی مرتکب شده‌اند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رمضان فرصتی برای تجلی زیبایی های دین است، خاطر‌نشان کرد: در دین اسلام نیز تأکید فراوانی بر امدادرسانی به نیازمندان و بی‌بضاعت‌ها شده و ماه رمضان فرصتی است تا صحنه‌ای زیبا از این امر خیر را شاهد باشیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر در موقع مناسب و شایسته این آزادسازی‌ها انجام شود نه تنها مشکلات اعضای خانواده کاهش پیدا می‌کند، بلکه سرپرست خانوار نیز می‌تواند در تربیت و هدایت فرزندان خود و همچنین حرکت شایسته خانواده‌اش به سوی تعالی و تقوا مؤثر باشد.

همچنین سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور در سخنانی با اشاره به افزایش جرایم غیر عمدی در کشور خواستار آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از این جرایم شد.

وی از اختصاص یک هزار و 200 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان دیه در کشور خبر داد و افزود: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه تا سقف دیه کامل ماه حرام با بازپرداخت 195 قسط پرداخت خواهد شد./935/د102/س

ارسال نظرات