۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۴۴۸۶
امام جمعه جلفا:

آبادانی حقیقی مساجد در حضور معنوی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: باید زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مسجد فراهم شود که این موضوع خود به معنای آبادانی مسجد است.
مسجد
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی مساجد صورت گرفت، اظهار داشت: آبادانی حقیقی مساجد در حضور معنوی و پرشور مسلمانان در این اماکن امن الهی است.

وی با تأکید بر گسترش برنامه های جذاب فرهنگی و هنری و به روز در مساجد خاطر‌نشان کرد: باید زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مسجد فراهم شود که این موضوع خود به معنای آبادی مسجد است.

حجت الاسلام انتظاری تصریح کرد: آباد کردن مساجد از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که نیل به هر یک از آنها خود عنایت و توجه خاصی می‌طلبد.

امام جمعه جلفا اظهار داشت: عمران فیزیکی مساجد باید توأم با توجه به غنی‌سازی برنامه‌ها و حضور مداوم جوانان و تحصیل کرده‌ها باشد، امروزه دشمنان درصدد جدایی جوانان با مساجد هستند.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با تشریح توطئه های استکبار جهانی در کشورهای اسلامی گفت: دشمنان با گسترش القائات غلط این‌گونه وانمود می‌کنند که حضور در مساجد به معنای تحجر و عقب ماندگی است، در حالی‌که مساجد پایگاه‌های بصیرت و اندیشه در اسلام هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: تأمین نیازهای مسجد از سوی افراد غنی موجب می‌شود ‌جامعه اسلامی در مسیر رشد کمالات معنوی گام های بزرگی بردارد؛ چون بدون وجود بناهای مذهبی و معنوی زیبا، نخواهیم توانست در عرصه تبلیغات مذهبی موفق باشیم و امروزه ظاهر زیبای بناها از ضروریات کار تبلیغاتی مذهبی است.

امام جمعه جلفا برنامه‌ریزی فرهنگی و مذهبی برای مساجد در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و افزود: افزون بر برنامه احیای لیالی قدر در برخی مساجد، توجه به برنامه های مذهبی که با استقبال عموم روبه رو است، ضروری است./935/پ202/س
ارسال نظرات