۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۸۴۴۹۴
مبلغ حوزه علمیه:

توجه به نقش مسجد در صدر اسلام دلیلی مهم در رد سکولاریزم است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم حوزوی گفت: تحول از مسجد و کشاندن آن به سطح جامعه از موفق‌ترین راه‌های اخلاقی کردن جامعه است.
مسجد

حجت الاسلام حامد مبینی، مبلغ حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اشاره به هفته جهانی مسجد گفت: از نظر ما مسلمانان، مسجد خانه خدا و دارای شؤون گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است.

دانش آموخته حوزه علمیه قم، گفت: پیامبر اسلام(ص) ، پس از هجرت و ورود به شهر مدینه، در نخستین گام در راستای تحقق حاکمیت خویش، اقدام به تأسیس نهادی اجتماعی دینی کرد که مسجد نام داشت و پایه های حکومت اسلامی در زمان ایشان در این مکان بنیان نهاده و اصول و مبانی دین اسلام، از این پایگاه مقدس به مردم جهان عرضه شد.

محقق علوم حوزوی بیان داشت: توجه به نقش مسجد در ابتدای رسالت پیامبر(ص) نشان می دهد که مدیریت از مسجد آغاز می شود و در نتیجه اصول سیاسی، تاکتیک های نظامی و دستاوردهای فرهنگی باید بر مبنای دین و اخلاق صورت گیرد و سکولاریزم جایی در فرهنگ صدر اسلام نداشته است.

وی مدیریت پیامبر(ص) را یک مدیریت فرهنگی الهی برشمرد و عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص)، امام جماعتی بود که علاوه بر هدایت‌گری به مدیریت نظام نوپای اسلامی می پرداخت و مسائل مسلمین را در مسجد حل و فصل می کرد.

دانش آموخته حوزه علمیه قم گفت: مساجد در درجه اول نهادهای دینی جامعه اسلامی به شمار می آید که پیام ها و آداب دینی در آن اقامه می‌شود و نمایشگاهی دائمی از حضور مسلمانان در جامعه است.

وی بیان داشت: تبلیغ دین، ایراد خطبه های تبلیغی و نیز ابلاغ احکام دین، یکی دیگر از کارکردهای مساجد است.

وی در پایان توجه مسؤولان نظام را به مساجد خواستار شد و گفت: تحول از مسجد و کشاندن آن به سطح جامعه از موفق‌ترین راه ها در اخلاقی کردن جامعه است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات