۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۸۴۵۰۴
امام جمعه اندیمشک:

بی‌حجابی در جامعه محصول ناآگاهی از مبانی عفاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک خواستار تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به ویژه دانشگاه‌ها و مجامع علمی شد و عدم پایبندی به حجاب را ناشی از نبود آگاهی در این زمینه دانست.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اندیمشک، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در نشست تفسیر سوره مبارکه نور در دارالقرآن امام علی(ع) این شهرستان اظهار داشت: بنا بر اسناد تاریخی، در ایران پیش از اسلام، کسی از رتبه اجتماعی بالاتری برخوردار بوده که محجوبیت بیشتری داشته باشد.

امام جمعه اندیمشک خاطر نشان کرد: این موضوع به یقین بر خلاف تصور و مواضع کسانی است که امروز با سپر قرار دادن واژه‌هایی مانند ایرانیت و فرهنگ ایرانی، برهنگی و بی حجابی را نوعی تمدن دانسته و تصور می کنند که این موضوعات سبب ارائه شخصیت ویژه در جامعه می شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه به تشریح آثار رعایت مسأله حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و با بیان این که فواید حجاب و عفاف تنها یک ادعا نیست بلکه به اثبات رسیده است و ابراز داشت: افزون بر وجود آیات و روایات بسیار در این خصوص، مبانی عقلی، عرفی و اجتماعی نیز بررسی شده و به اثبات رسیده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که آن چنان که باید نتوانسته ایم به بیان مسأله حجاب و عفاف در جامعه بپردازیم اذعان داشت: در آموزه های دانشگاهی و حوزوی نیز معنا و مفهوم واقعی این مسأله مهم از نظر اسلام تبیین نشده است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت مناسب به مسأله یاد شده در دانشگاه ها بیان داشت: در دانشگاه های ما برای بسیاری از موضوعات دروس تحصیلی و حتی رشته های خاص تا مقاطع بالا وجود دارد اما برای شخصیت زن رشته ای وجود ندارد که این موضوع می‌بایست مورد توجه جدی برنامه ریزان قرار گیرد.

حجت الاسلام خدامی تصریح کرد: موضوع زن باید در دانشگاه مهندسی شود و به عنوان یک رشته تحصیلی در دبیرستان ها و دانشگاه‌ها روی آن کار شود؛ چرا که در این زمینه حرف‌های گفتنی بسیاری وجود دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با ابراز تأسف از این که فرهنگ عفاف و حجاب حتی برای کسانی که این مسأله را رعایت می‌کنند در جامعه ما آنچنان که جا نیافتاده است، افزود: این که برخی نسبت به حجاب نگاه سنتی و با دلایلی همچون توصیه والدین مقید هستند اما در پاسخگویی نسبت به اصل فلسفه حجاب بی اطلاع اند، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

استاد حوزه علمیه اندیمشک با اشاره به نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب برای برداشتن حجاب از زنان کشورهای اسلامی و با بیان این که شبهات بسیاری در این زمینه وجود دارد اذعان داشت: اگر به شهات موجود در مسأله حجاب پاسخ گفته نشود دشمنان خواهند توانست با شبهه انگیزی‌های خود نسبت به بی‌حجاب کردن زنان و دختران ما اقداماتی انجام دهند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت فلسفه حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: مطمئن باشید که اگر این موضوعات در دبیرستان ها و دانشگاه های ما خوب تفهیم شود دشمنان هرگز نخواهند توانست از راه های مختلف تأثیری بر فکر زنان و دختران ما بگذارند./945/ت302/س
ارسال نظرات