۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۴۵۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

برای رسیدن به پیشرفت مطلوب اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در جلسه گفتمان دینی با عنوان «رمضان و خودسازی» در مسجد مکی اهل سنت زاهدان، گفت: برای رسیدن به پیشرفت مورد نظر و مطلوب اسلامی باید اختلافات و دوگانگی ها را کنار گذاشت .
گفتمان ديني در مسجد مکي زاهدان گفتمان ديني در مسجد مکي زاهدان گفتمان ديني در مسجد مکي زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفتمان دینی با عنوان «رمضان و خودسازی» شب گذشته با حضور مشاور امور روحانیون استاندار و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جماعت مسجد مکی اهل سنت زاهدان، و طلاب و نمازگزاران در مسجد مکی زاهدان برگزار شد .

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، در این مراسم، با تشکر از همکاری امام جماعت مسجد مکی اهل سنت زاهدان، جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی بویژه گفتمانهای دینی در مساجد برادران اهل سنت، گفت: ماه رمضان با خصوصیت شرافت زمانی و محتوایی بهترین فرصت برای خود سازی است و طلاب و روحانیون شیعه و سنی باید قبل از اصلاح امور دیگران به اصلاح وجود خود بپردازند .

وی، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) توجه به سه اصل مهم، گذر سریع زمان، محدویت عمر و فراهم شدن بستر خودسازی در ماه رمضان را یادآور شد، و تأکید داشت: همه پیروان مکتب اسلام اعم از شیعه و سنی باید بر درک صحیح از دین و انسان در جهت آزادی از رذایل اخلاقی تلاش کنند .

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیون، خاطر نشان کرد: با منش اسلامی و آراستگی به زیبایی های اخلاقی از طریق رفتار شایسته باید مردم را دعوت به خیر کنیم و با کنار گذاشتن اختلافات و دوگانگی ها برای یکدیگر دعای خیر نماییم تا پیشرفت مورد نظر و مطلوب اسلامی حاصل آید .

گفتنی است، علی زارعی، دبیر اجرایی طرح گفتمانهای دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه برگزاری این مراسم از برگزاری گفتمان دینی با موضوع «وحدت؛ رمز موفقیت» طی روزهای آتی در مسجد مکی اهل سنت زاهدان خبر داد . /940/پ202/ص
ارسال نظرات