۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۸۴۵۳۳
آیت الله خاتمی:

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت، حجت را بر مسؤولان تمام کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اختلاف مسؤولان، منجر به اختلاف مردم خواهد شد گفت: رهنمودها و بیانات مقم معظم رهبری در این خصوص، حجت را بر مسؤولان تمام کرد و آنها باید بر اساس فرمایشات ایشان به تکالیف خود عمل کنند.
آيت الله سيد احمد خاتمي  آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان و کارگزاران نظام با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مطالب و بیانات مهم رهبری در این دیدار مبنی بر ضرورت وحدت مسؤولان گفت: سفارش به وحدت، از جمله سفارشات مکرر امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بوده و هست.

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای، توصیه به وحدت را از قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) گرفته اند.

آیت الله خاتمی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری، انسجام و وحدت در سطح مسؤولان را فریضه دانسته و تعمد در بهم زدن این اتحاد را خلاف شرع عنوان کردند گفت: انسجام و وحدت همه مردم نیز امری ضروری و فریضه است، اما رمز تاکید رهبری بر انسجام و اتحاد مسؤولان نظام به این دلیل است که اختلاف آنها به متن جامعه سرایت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش مسؤولان به وحدت اضافه کرد: اختلاف مسؤولان نظام در حقیقت، منجر به اختلاف مردم خواهد شد و مسؤولان باید مراقب این موضوع باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با تبیین راهکارهای تحقق وحدت مسؤولان نظام ابراز داشت: مهم ترین راهکار انسجام و اتحاد مسؤولان، قانونمداری و ولایتمداری است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم افزود: مسؤولان باید به هنگام اختلافات بپذیرند که فصل الخطاب رهنمودهای مقام معظم رهبری است و حتما باید به این مهم توجه کنند.

آیت الله خاتمی، تریبونی و رسانه ای نکردن اختلافات جزیی را راهکار دیگر تحقق وحدت بین مسؤولان ذکر و تصریح کرد: تریبونی و رسانه ای کردن اختلافات از سوی مسؤولان در حقیقت، اختلافات را در سطح جامعه نهادینه می کند.

وی توجه دائمی به مصالح و اهداف نظام اسلامی را راهکار دیگر تحقق وحدت بین مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: وحدت، همدلی و انسجام مسؤولان نظام، تقویت مجموعه انقلاب اسلامی و قطع امید دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اختلاف افکنی بین مسؤولان نظام را از جمله نقشه ها و دسیسه های دشمنان دانست و گفت: دشمنان ما تمام امیدشان به اختلافات است تا بتوانند از این رهگذر به نظام اسلامی آسیب وارد کنند.

این استاد سطخ عالی حوزه علمیه قم، با یادآوری فرازهایی از بیانات مهم رهبر انقلاب اسلامی در خصوص وحدت مسؤولان ابراز داشت: سخنان حکیمانه و مدبرانه رهبری که فرمودند انسجام مسؤولان فریضه و تعمد در بهم زدن آن خلاف شرعی است، حجت را بر همه مسؤولان تمام کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان، با اشاره به شرایط حساس نظام مقدس اسلامی و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تصریح کرد: مسؤولان باید در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری به تکالیف خود در خصوص وحدت عمل کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات