۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۸۴۵۳۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

وحدت مظهر اقتدار و حاکمیت نظام مقدس اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وحدت را مظهر اقتدار و حاکمیت نظام مقدس اسلامی دانست و با انتقاد از بزرگ نمایی اختلافات از سوی برخی رسانه ها تاکید کرد: تعمد در بهم زدن وحدت مسؤولان قابل قبول نیست و رسانه ها و کارگزاران نظام باید به این مساله توجه کنند.
2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مطالب و بیانات مهم معظم له در این دیدار، توصیه به وحدت را از جمله راهنمایی ها و تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری دانست.

وی تاکید کرد: این سفارش حکیمانه مقام معظم رهبری، عطف به تاکیدات همیشگی حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که همواره در این خصوص بیانات بسیار مهمی را ایراد می فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: پیروزی، تداوم و پیشرفت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، نتیجه حاکمیت انسجام و وحدت همه مردم بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه وحدت مظهر اقتدار و حاکمیت نظام مقدس اسلامی است تصریح کرد: آنچه تاکنون توانسته است ما را بر حوادث، فتنه ها و نقشه های متعدد دشمنان غالب و پیروز کند، وحدت، یکپارچگی و انسجام ملی بوده است.

این استاد حوزه علمیه قم، وحدت را از جمله تاکیدات آموزه های قرآنی و روایی دین مبین اسلام دانست و ابراز داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اختلاف نظر و اختلاف سلیقه مشکلی ندارد، اما نباید به گونه ای رفتار کرد که در اتحاد و همبستگی خللی وارد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری همواره الگو و خط دهنده است افزود: تعمد در بهم زدن وحدت و همدلی مسؤولان قابل قبول نیست و تاکید رهبری در این خصوص و خلاف شرع دانستن آن از سوی ایشان، اهمیت مساله را روشن تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه به تبیین راهکارهای تحقق وحدت بین مسؤولان پرداخت و گفت: توجه به معیارهای شرعی در گفتار و رفتار و موضع گیری ها، از جمله موضوعات مهمی است که مسؤولان باید به آن توجه کنند و قبل از موضع گیری به عواقب و تبعات موضوع نیز توجه داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر فرد و یا مسؤولی این نکات را رعایت نکرد و بدون توجه به عواقب و تبعات موضع گیری ها و سخنان خود، اظهار نظری را انجام داد، این موضوع دلیل نمی شود که ما هم مقابله به مثل کنیم، بلکه باید بر اساس منطق و اهداف خاص موضع گیری کرد.

وی توجه به مصالح و اهداف نظام اسلامی را رسالت اصلی رسانه ها دانست و با انتقاد از التهاب آفرینی برخی از رسانه ها در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رسانه ها نه تنها کمکی به وحدت نمی کنند، بلکه با بزرگنمایی و دست گذاشتن روی برخی نقاط و سخنان افراد، در جامعه تنش ایجاد می کنند و باعث می شوند که افراد ناچار به موضع گیری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، رسانه ها را نیز مخاطب مقام معظم رهبری در خلاف شرع دانستن بهم زدن وحدت مسؤولان دانست و گفت: گاهی اوقات نحوه انعکاس یک خبر و یک موضوع از سوی برخی از رسانه ها به گونه ای است که جای فرع و اصل را عوض می کند.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر رسانه ها بر اساس مسؤولیت خود نسبت به نظام اسلامی و اهداف مقدس آن انجام وظیفه کنند، ما شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود و دست اندرکاران خبر و رسانه باید از بزرگنمایی مسائل جزیی اجتناب کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات