۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۸۴۵۷۰
معاون پارلمانی رییس جمهور:

هسته‌ای شدن ایران معادلات دشمن را در منطقه‌‌ برهم زده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: هسته ای شدن ایران، معادلات منطقه را برهم زده و کنترل اوضاع خاورمیانه را از دست متجاوزان خارج کرده است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني


حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ایران اسلامی با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر سه پیروزی بزرگ در زمینه علمی، سیاسی و اراده به دست آورد.

وی به پیرزوی های سیاسی در فعالیت هسته ای اشاره کرد و افزود: عقب نشینی آمریکا و غرب از خواسته های سیاسی در تعلیق فعالیت های هسته ای سبب شد تا ایران هزاران سانتریفیوژ را تولید کند و غرب در این شرایط درخواست ادامه مذاکرات را بکند، در حالی که در گذشته درخواست تعلیق تمام فعالیت های هسته ای را داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور پذیرفته شدن ایران در باشگاه هسته ای را از دیگر دستاوردهای هسته ای کشور برشمرد و افزود: اینکه غرب حاضر به معامله اورانیوم غنی شده با ایران شده است به معنای پذیرفتن ایران در باشگاه کشورهای هسته ای است، افزون بر این‌که ایران با هوشمندی در این حرکت سیاسی حضور یافت.

وی ادامه داد: ایران در شرایط کنونی از نظر نگهداری پسماندهای هسته‌ای نیز به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و این در حالی است که آمریکا و حتی روسیه نیز تصور دست‌یابی ایران به موفقیت‌های بزرگ هسته‌ای را نداشتند.

حجت الاسلام میر تاج الدینی پیروزی باور و ایمان را بزرگ‌ترین پیرزوی ملت ایران در این فرایند دانست و گفت: ملت ایران نشان داد که ایمان و عقیده این ملت هیچ قله فتح نشده‌ای را باقی نخواهد گذاشت.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که هسته‌ای شدن ایران، معادلات منطقه را برهم زده و کنترل اوضاع خاورمیانه را از دست متجاوزان خارج کرده است، گفت: غرب پی برده که روش های سخت و نظامی، در خصوص مسائل منطقه ای مسیر نیست و ایران آماده است اگر مذاکره در خصوص مسائل هسته ای مفید واقع نشد، روش های کارآمدتری را جایگزین کند.

معاون رییس جمهور با اشاره به قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت علیه ایران خاطر‌نشان کرد: این قطعنامه‌ها در برابر عزم مردم ایران، بیش از یک کاغذ پاره نیست، چراکه ملت ایران عزم خود را جزم کرده تا به رفیع ترین قله های علم هسته‌ای دست یابد./935/ت302/س

ارسال نظرات