۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۴۵۸۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

اساس تعلیمات اسلام بر مسأله کیفیت استوار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که اعمال خالصانه و خوب هرقدر کم باشد بر اعمال آلوده هرچند زیاد، برتری دارد، گفت: اساس تعلیمات اسلام بر مسأله کیفیت استوار است.
1/آيت الله ناصر مكارم شيرازي تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه بحث تفسیر قرآن با بیان این‌که قرآن در همه جا کیفیت را بر کمیت مقدم می‌دارد، اظهار داشت: اعمال خالصانه و خوب هر قدر کم باشد بر اعمال آلوده هرچند زیاد، برتری دارد.

وی افزود: عملی فردی که ظاهراً در راه خدا خرج می‌کند اما آلوده به تظاهر و ریاکاری است در برابر عمل فردی که یک دهم وی، اما مخلصانه خرج می‌کند، هیچ است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نفرات کمتر هم با داشتن استقامت و ایمان برترند و گروه‌های کم با کیفیت همواره بر گروه‌های زیاد بدون کیفیت، غلبه می‌کنند.

وی در ادامه خواستار رعایت کیفیت در ساخت و ساز، برنامه‌های اسلامی و امور خانواده شد و گفت: ساخت صد کیلومتر راه با کیفیت از ساخت هزار کیلومتر راه با دست‌انداز و بدون کیفیت،‌ بهتر است.

حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با بیان این‌که اساس تعلیمات اسلام بر مسأله کیفیت استوار است، توصیه کرد: نیت‌هایمان را خالص کنیم، کارهایمان را اساسی انجام دهیم و تنها به ظواهر کار قناعت نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت اعتمادسازی بین افراد، ابراز داشت: اگر اعتماد در جامعه نباشد، تمام کارها می‌خوابد و مشکلات فراوانی را پیش می‌آورد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که افراد با قراردادهای تجاری، ساده برخورد نکنند و در مقابل معاملات، سندهای محکم تنظیم کنند، گفت: در مقابل پرداخت سرمایه، گرفتن سند ضروری است، چرا که افرادی به دستورات اسلامی در این باب، توجه نکردند و تا آخر عمر گرفتار شدند.

وی گفت: 1400 سال پیش در محیطی که حساب و کتابی حاکم نبود، آیه‌ای از قرآن بر خاتم انبیا(ص) نازل شد و دستور داد که برای معاملاتی که انجام می‌دهید، هرچند معامله‌کنندگان دو برادر باشند، سند دریافت کنید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که دعای جوانی که در خانه بنشیند و دنبال فعالیت نرود، همسر فرد منحرف و کسی که وام به دیگری داده و در مقابل آن سند دریافت نکرده، مستجاب نمی‌شود، تصریح کرد: البته جوانان زیادی هستند که تلاش می‌کنند، اما هنوز کاری ندارند، که بر مسؤولان لازم است برای تولید کار و شغل برای جوانان تلاش کنند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات