۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۸۴۵۸۴
استاد حوزه علمیه تبریز:

فعالیت‌های هسته‌ای ایران سبب عزت جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: مردم دیگر کشورهای مسلمان جهان با غرور به دستاورد هسته‌ای ایران می‌نگرند.
نيروگاه هسته اي بوشهر


میکائیل جمال‌پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: فعالیت های هسته ای ایران موجب عزت جهان اسلام است، به گونه ای که مردم کشورهای مسلمان جهان با غرور به این دستاورد ارزشمند می نگرند.

جمال پور با بیان این‌که این فعالیت ها موج گسترده‌ای از بیداری را در میان کشورهای مستضعف به وجود آورده است، گفت: اکنون بسیاری از کشورهای کوچکی که روزی حتی رویای دست یافتن به انرژی هسته ای را نیز نداشتند در صدد دست یافتن به این فناوری مهم هستند.

وی با بیان این‌که شاخص ترین مؤلفه فعالیت هسته‌ای ایران عدم پیروی از نظام سلطه غرب و آمریکا بود، گفت: عصبانیت بی حد و حصر استکبار از این فعالیت ها و صدور پی در پی قطعنامه علیه کشورمان به سبب همین اطاعت نکردن از نظام سلطه ای بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به دروغ پردازی‌های غرب در خصوص فعالیت هسته ای ایران تأکید کرد: حقیقت این است که توان هسته ای کشورمان هیچ تهدیدی برای جهان محسوب نمی شود و اصولا این توان در برابر زرادخانه‌های هسته‌ای غرب و اسرائیل و حتی کشورهایی مانند هند و پاکستان تهدیدی محسوب نمی‌شود.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی تصریح کرد: همان‌گونه که سابقه مدیریتی ایران در جنگ تحمیلی نشان داده شد و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود بدان اشاره کرده، ساخت و استفاده از سلاح های هسته ای در دکترین ایران اسلامی جایی ندارد.

جمال پور افزود: این جهان غرب است که باید پاسخگوی جنایات شرم آور خود در این زمینه باشد و به جای محکومیت فعالیت صلح آمیز کشور ایران در صدد طرح راهکارهایی برای خروج جهان غرب از مسابقه تسلیحاتی مرگباری باشد که بی‌تردید دامان خود آنها را خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست غرب برای آغاز مذاکره با ایران افزود: نباید به برخی تعهدات روی کاغذ اطمینان داشت؛ چون غرب هر گاه منافع خود را در خطر ببیند تعهداتش را زیر پا خواهد گذاشت./935/پ302/س

ارسال نظرات