۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۸۴۶۱۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

رهبری نظام حافظ عزت و استقلال کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری با حضور خود در مسائل کشوری و تببین مسیر انقلاب سبب محفوظ ماندن نظام و کشور در مسیر خط امام شده است.
نماينده سراب
مجید نصیرپور، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: اگر فداکاری های رهبر معظم انقلاب نبود کشور و نظام مقدس اسلامی با چالش‌های جدی روبه رو می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعریف نقش رهبری نظام در قانون اساسی کشور اظهارداشت: افزون بر جایگاه ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی که در راس قوای سه گانه است؛ چون رهبری فردی منتخب ازبین عالمان دینی است، بنابراین دانش فقهی و بینش بسیار قوی ایشان و نیز نفوذ معنوی روحانیان دینی در بین مردم از نقاط قوت جایگاه رهبری در نظام اسلامی می باشد که این جایگاه ممتاز باعث نقش آفرینی موثر ایشان در حوادث و بحران های پیش آمده در کشور شده است‌.

وی با اشاره به نقش رهبری‌های امام راحل و نیز رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف جامعه ابراز داشت: رهبری با حضور خود در مسائل کشوری و تببین مسیر انقلاب باعث محفوظ ماندن نظام و کشور در مسیر خط امام شده است.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس‌، مدل حکومتی در کشور را الگویی مناسب برای دیگر کشورهای اسلامی دانست ‌و افزود: در این مدل حکومتی عزت و استقلال کشور با هیچ چیز دیگر معاوضه نمی‌شود و رهبری نظام حافظ اصول و ارزش‌هایی است که مردم به خاطر آن جانفشانی کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره ضرورت وحدت در مسؤولان رده بالای کشور تصریح کرد: گذر از بسیاری از بحران‌ها و چالش‌های کشور با وحدت و همدلی میسر شده است و این وحدت و همدلی باید نمود بیشتری در بین مسولان عالی کشور داشته باشد.

نماینده مردم سراب در مجلس در عین حال نداشتن اختلاف سلیقه را به معنای وحدت ندانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید اعمال و رفتار خود را با فرامین و استراتژی های مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب تنظیم کنند./949/ت302/س
ارسال نظرات