۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۸۴۶۶۸
آیت الله شبستری:

درک مفاهیم ارزشمند قرآن راهگشای زندگی انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی در زندگانی گفت: درک مفاهیم ارزشمند قرآن راهگشا است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در جمع قرآن آموزان مجتمع فرهنگی قرآنی نور تبریز اظهار داشت: عمل به مضامین ارزشمند قرآن کریم بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی را بر طرف خواهد کرد.

وی با بیان این‌که درک مفاهیم ارزشمند قرآن راهگشا است، صتریح کرد: اگر آموزه های دینی و قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد، سعادت دنیوی و اخروی نصیب خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری بسیاری از معضلات جامعه اسلامی را نشأت گرفته از بی توجهی به ایات الهی دانست و گفت: صرف قرائت قرآن کریم دردی از مسلمانان رادوا نمی کند، بایستی با عمل به مفاهیم قرآن در جهت تعالی حرکیت کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین با تاکید بر این‌که قرائت قرآن کریم نباید در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، گفت: اگر خواهان بهره مندی از انوار قدسی آیات کلام الله مجید در دیگر ایام سال هستیم، بایستی قرائت قرآن را در این ماه مبارک خلاصه نکنیم.

آیت الله شبستری با تأکید بر تداوم در قرائت قرآن گفت: امروز ضرورت توجه عمیق به آیات الهی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، چراکه دشمنان مستقیما عقاید دینی و قرآنی جوانان مسلمان را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: استکبار جهانی به خوبی از مفاهیم ارزشمند، سازنده و متعالی این کتاب الهی آگاه است، از این رو درصدد مهجوریت قرآن بر آمده است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از بی توجهی برخی از خانواده‌ها نسبت به قرآن کریم گفت: متأسفانه گاهی دیده می شود قرآن تنها در قبرستان‌ها و مجالس ترحیم قرائت می شود، در حالی‌که آیات قرآنی باید در لحظه لحظه زندگی جاری باشد.

گفتنی است، در این نشست قرائت آیاتی از قرآن و دعای افطار حال و هوای معنوی به جمع بخشید./935/پ202/س

ارسال نظرات