۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۴۷۲۸

ویژه نامه کریم آل طاها منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه میلاد امام حسن مجتبی (ع) در فضای مجازی منتشر شد.
امام حسن(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی راسخون به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، ویژه نامه کریم آل طاها را در فضای مجازی منتشر کرد.

بنا به این گزارش، این ویژه نامه از بخش های گوناگونی مانند مقالات، گالری عکس، کارت پستال، بانک پرسش و پاسخ تشکیل شده است.

در مقاله ای با عنوان امام حسن (ع) زینت عرش الهی می خوانیم: پیشواى دوم جهان تشیع، نخستین میوه پیوند فرخنده على (ع) با دختر گرامى پیامبر اسلام (ص)، هم او که جهان در نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه از آمدنش به خود بالید.

اکنون در آستانه سالروز شهادت آن امام معصوم قرار داریم، امامی که نه تنها از نظر علم، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیرى از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.

وجود گرامى آن حضرت آرام بخش دلهاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان، و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیرى از در خانه آن حضرت دست خالى برنمى گشت. هیچ آزرده دلى شرح پریشانى خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمی ‏کرد، جز آنکه مرهمى بر دل آزرده او نهاده می ‏شد. گاه پیش از آنکه مستمندى اظهار احتیاج کند و عرق شرم بریزد، احتیاج او را برطرف می ‏ساخت و اجازه نمی ‏داد رنج و مذلت سؤال را بر خود هموار سازد. سیوطى در تاریخ خود می ‏نویسد: "حسن بن على" داراى امتیازات اخلاقى و فضائل انسانى فراوان بود، او شخصیتى بزرگوار، بردبار، باوقار، متین، سخى و بخشنده، و مورد ستایش مردم بود.

انتظارات امام حسن(ع) از شیعیان مقاله ای سامان یافته در این ویژه نامه است که در پارهای از آن آمده است: از مهمترین انتظاراتی که تمام انبیا و اولیا از بندگان خدا، داشته اند و دارند این است که مردم در کارها و رفتارها خدا محور باشند و رضایت الهی و خداوندی را در تمام امور، محور و اساس قرار دهند. امام حسن مجتبی(علیه السّلام) نیز که خود خدامحور و سراپا اخلاص بود، از امت اسلامی و شیعیان خویش انتظار دارد که رضایت الهی را محور فعالیت خویش قرار دهند. این توقع را گاه با بیان زیان مردم محوری و خارج شدن از محور رضایت الهی ابراز می دارد، آنجا که فرمود: «من طلب رضی الله بسخط الناس کفاه الله امور الناس و من طلب رضی الناس بسخط الله و کله الله الی الناس؛ هر کس رضایت خدا را بخواهد هرچند با خشم مردم همراه شود؛ خداوند او را از امور مردم کفایت می کند و هر کس که با به خشم آوردن خداوند، دنبال رضایت مردم باشد، خدا او را به مردم وامی گذارد.

امام حسن اسوه کرامت، اسوه صلاغبت، افسانه ازدواج و طلاق های امام، مشی مدیرانه حضرت، قرآن در سخن امام از دیگر مقالات این نشریه الکترونیکی است.

علاقمندان برای مشاهده این ویژه نامه می توانند به پایگاه اطلاع رسانی راسخون به نشانی
www.rasekhoon.net مراجعه کنند. /909/پ202/ع




ارسال نظرات