۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۴۷۷۷
در تداوم برخورد با خرافه گرایی؛

دو مقبره و یک بقعه جعلی در لنگرود تخریب شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از تخریب دو مقبره و یک بقعه جعلی در راستای تداوم برخورد با بقاع جعلی و نمادهای خرافه‌گراییدر در لنگرود خبر داد.
دو مقبره و یک بقعه جعلی در لنگرود تخریب شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تداوم برخورد با بقاع جعلی و نمادهای خرافه‌گرایی در گیلان، دو مقبره و یک بقعه جعلی در لنگرود تخریب شد.

وی افزود: تخریب این یک بقعه و دو مقبره بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده از طرف ستاد مبارزه با بقاع جعلی و خرافه‌گرایی اداره کل اوقاف گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان این که بقعه جعلی دارای ضریح و گنبد در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای دریاکنار شهرستان لنگرود قرار داشت، افزود: این بقعه مدفن یکی از اهالی سادات روستا بود که چند سال پیش در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده و از سوی بستگانش به مرو زمان حالت بقعه پیدا کرده بود که پس از شناسایی و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قضایی و انتظامی تخریب شد.

حجت الاسلام حسینی اشکوری با بیان این که با هرگونه بقعه و مقبره‌ای که فاقد شجره‌نامه بوده و پس از انقلاب ایجاد شده باشد، برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین دو مقبره دیگر نیز شامل دو قبر با سرپوش مشبک در جوار مسجد اعظم روستای دریاکنار لنگرود قرار داشت که آن نیز تخریب شد.

وی ادامه داد: این دو مقبره متعلق به اهالی سادات آن منطقه بود که از طرف بستگانشان ساخته شده بود.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان این که تا کنون سه بقعه جعلی تخریب و چهار نماد خرافه‌گرایی از سوی این اداره کل تخریب و جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: تعداد زیادی از مقبره‌ها نیز که روی قبور نصب شده بود، برداشته شده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات