۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۸۴۷۹۷
مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

172 کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تعمیق باورهای دینی در جامعه، از تشکیل 172 کانون فرهنگی امسال در مساجد این استان خبر داد.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، امروز در نشست با فعالان قرآنی استان در رشت، با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تعمیق باورهای دینی در جامعه، از تشکیل 172 کانون فرهنگی امسال در مساجد سراسر استان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 62 کتابخانه بسته و 67 کتابخانه باز در استان فعال هستند، افزود: افزون بر این ده کانون تخصصی نیز سال گذشته در کانون های مساجد گیلان افتتاح شد که امسال نیز سه کانون به تعداد موجود افزوده خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در ادامه با بیان این که تابستان امسال در 200 پایگاه تابستانی مساجد، 800 کلاس تابستانی برای جوانان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 22 هزار نفر در کلاس های تابستانی کانون های مساجد گیلان شرکت داشتند که امسال نیز پیش بینی می شود این تعداد به 30 هزار نفر افزایش یابد.

حجت الاسلام پور ابراهیم همچنین مسجد را بهترین مکان برای رسیدن به آرمان های اصیل اسلامی و دوری از تفرقه دانست و گفت: مسجد خانه‌ ارشاد، هدایت و مکانی برای تمرین رفتار و کردار پسندیده‌ انسانی و عملی ساختن ارزش‌های والای اخلاقی و رفتاری در ابعاد گوناگون زندگانی است.

وی ادامه داد: ده هزار جلد قرآن کریم طی شش ماه گذشته به همراه هزار دوره تفسیر قرآن در بین اصحاب قرآنی، ائمه جمعه و جماعات و کانون های فرهنگی و هنری مساجد توزیع شده است.

حجت الاسلام پور ابراهیم خاطرنشان کرد: تشکیل 400 کلاس قرآنی در سطح مساجد استان، برگزاری جشنواره قرآنی استان، اجرای تلاوت طرح نور در طول سال، تأسیس 11 خانه نور، تشکیل کانون های تخصصی قرآن و نماز در سطح استان و طرح سفره کریمانه و شبی با قرآن در مساجد سراسر استان از دیگر عملکرد این نهاد فرهنگی در استان بوده است.

حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، نیز در ادامه این جلسه  از تشکیل 50 کانون قرآنی در سطح استان خبرداد و گفت: در حال حاضر اتحادیه های مؤسسات قرآنی استان تشکیل شده و بیش از 50 کانون قرآنی در آن ثبت شده  و همه ارتباطات قرآنی را در یک شرایط تعریف شده در سطح استانی به مرحله اجرا در می آورند.

وی با بیان این که کانون های قرآنی سطح استان هدف واحد و سنگینی را به عهده دارند، تصریح کرد: بایدبتوانیم با این فضای که مخالفین قرآنی درجهان به وجود آورده اند باحمایت های مادی و معنوی بیشتر، فعالیت های قرآنی را در سطح استان تقویت کنیم.

حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در ادامه این جلسه گفت: کانون های قرآنی با نظارت مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند و این کانون ها بسیاری مستقل و به صورت مردمی اداره می شوند و باتوجه به این شاخص امتیازات مهم قرآنی را در سطح کشور برای استان گیلان کسب کرده اند.

وی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی را یکی از برنامه های متولیان دینی و فرهنگی استان اعلام کرد و افزود: با توجه به تهاجم سنگین فرهنگی دشمن طی سال های اخیر باید از فعالیت های قرآنی به طور ویژه جمایت شود تا بتوان بخشی از تهاجم سنگین فرهنگی دشمن را خنثی کرد./950/پ202/ص
ارسال نظرات