۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۸۴۸۰۰
محقق علوم اسلامی:

رفتار محبت گونه پیامبر با حسنین الگوی والدین قرار گیرد

خبرگزاری رساـ عضو مرکز مطالعات و پژوهشهای رسیدگی به امور مساجد، بیان داشت: با فرزندان خود به گونه ای محبت کنیم که در دامن محبت دیگران قرار نگیرند.
امام حسن ع


حجت الاسلام گندمکار، عضو مرکز مطالعات و پژوهشهای رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ره) گفت: امام حسن(ع) تربیت شده بهترین خانواده و سبط اکبر رسول خدا است.

وی با گرامیداشت ایام تشریق ماه رمضان و با تاکید بر بهره گیری از ماه رمضان، بیان داشت: در روز عید فطری امام حسن مجتبی(ره) عده ای را دیدند که سرگرم بازی های بی محتوا بودند و خنده های بلند سر می دادند. در این هنگام، امام لحظه ای در کنارشان ایستادند و به آنها فرمودند: امروز روزی است که بندگان خدا باید به وسیله اطاعت از دستورات او، به سوی جلب رضایتش از یکدیگر سبقت بگیرند. در این روز عده ای سبقت گرفته و پیروز می شوند و عده ای نیز شکست می خورند. تعجب می کنم از کسانی که در این روز که نیکوکاران پاداش می گیرند و باطل پیشگان زیان می بینند، به بازی و خنده می پردازند. به خدا سوگند اگر پرده ها فرو افتد، نیکوکار می اندیشد که چرا بیشتر عمل نیک انجام ندادم و بدکار می گوید چرا بد می کردم.

وی ادامه داد: همه ما موظف به امام شناسی هستیم و آیات قرآنی زیادی مانند ‎آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه هایی از سوره هل اتی و الرحمن بر جلالت شان امام مجتبی(ع) دلالت دارد.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: پیامبر اکرم بسیار به امام حسن(ع) توجه داشتند و لطیف ترین تعبیرات را در مورد ایشان دارند و برخورد پیامبر(ص) به گونه ای بود که دشمنان که به یاد آن می افتادند، متاثر می شدند.

حجت الاسلام گندمکار ادامه داد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که اگر عقل بخواهد در قالب انسانی متبلور شود، در امام حسن(ع) جلوه می کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) به گونه ای محبت داشتند که امام حسن(ع) بر دوش آن حضرت در نماز می رفتند که این به ما درس می دهد که باید با فرزندان خود به گونه ای محبت کینم که در دامن محبت دیگران قرار نگیرند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: اگر والدین آغوش محبت خود را برای فرزندان باز نکنند، دیگران فکر و ذهن فرزند را می خرند و دل او را می برند. /909/ت302/ف.


ارسال نظرات