۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۸۴۸۳۵
آیت الله مجتهد شبستری:

اکرام ایتام و نیازمندان از صفات برجسته امام حسن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر الگوپذیری از فضائل اخلاقی ائمه اطهار(ع) گفت: اکرام ایتام و نیازمندان از صفات برجسته امام حسن(ع) است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در مراسم اکرام ایتام در تبریز اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای کمک و همدردی با نیازمندان و اکرام ایتام است.

وی خاطر‌نشان کرد: فلسفه روزه تقرب به درگاه الهی و درک مستضعفان و نیازمندان است؛ از این رو این ماه مبارک فرصتی مغتنم برای شناخت و رفع نیاز اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

آیت الله شبستری با تأکید بر الگوپذیری از فضائل اخلاقی ائمه اطهار گفت: اکرام ایتام و نیازمندان از صفات برجسته پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص) و امام حسن‌(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه رمضان، ماه عمل به وظایف اجتماعی است، گفت: مسلمانان در کنار وظایف عبادی و شرعی خود، تکالیف اجتماعی نیز بر عهده دارند که بایستی با مشارکت در طرح اکرام ایتام از ثواب معنوی آن بهره مند شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه بر حفظ کرامت انسانی نیازمندان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: ضرورت توجه به حفظ آبروی ایتام و نیازمندان بسیار مهم تر از ارائه گزارش عملکرد به مراکز است.

همچنین حسین دشتی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در سخنانی ‌به تبیین اجرای طرح اکرام ایتام در این استان پرداخت و گفت: برگزاری مراسم افطاری تا 22ماه رمضان در مساجد استان ادامه خواهد داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات